نواخته‌شدن زنگ نمادین بازگشایی در ۱۰۸۳ مدرسه سمنان
کد خبر: 3920896
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸

نواخته‌شدن زنگ نمادین بازگشایی در ۱۰۸۳ مدرسه سمنان

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت: صبح امروز یک هزار و ۸۳ مدرسه استان به‌طور هم‌زمان سال تحصیلی جدید را برای ۱۲۸ هزار دانش‌آموز آغاز کردند.

نواخته‌شدن زنگ نمادین بازگشایی در ۱۰۸۳ مدرسه سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، محمد دستورانی،مدیرکل آموزش‌وپرورش استان امروز 15 شهریور در حاشیه مراسم بازگشایی هم‌زمان مدارس استان با بیان اینکه صبح امروز یک هزار و ۸۳ مدرسه استان به‌طور هم‌زمان سال تحصیلی جدید را برای ۱۲۸ هزار دانش‌آموز آغاز کردند گفت: با توجه به وضعیت شیوع کرونا در استان و محدودیت‌های برگزاری کلاس‌ها هشت هزار و ۴۵۰ معلم در سال تحصیلی جدید برای ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان آماده هستند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بابیان اینکه استان به چهار بوم تقسیم‌بندی شده متذکر شد: ازلحاظ شیوع کرونا در هر بوم برای برگزاری کلاس‌ها به‌صورت حضوری یا مجازی تصمیم‌گیری می‌شود افزود: گرمسار و آرادان در یک منطقه، سمنان، سرخه و مهدی‌شهر یک منطقه، دامغان و امیرآباد در یک منطقه و شاهرود، بسطام، بیارجمند و میامی در یک منطقه طبقه‌بندی شدند.

دستورانی یادآور شد: ۶۰ درصد دانش‌آموزان استان به برنامه شاد دسترسی دارند که می‌توانند در کلاس‌های غیرحضوری شرکت کنند که در این راستا شبکه اجتماعی دانش‌آموزان «شاد» برنامه کاربردی ویژه تلفن همراه هوشمند است.

وی با تاکید بر اینکه در این برنامه سه فرآیند ورود برای دانش‌آموزان، معلمان و مدیران در نظر گرفته‌شده اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل‌ها کلاس‌های درس در مناطق دارای وضعیت سفید ازلحاظ شیوع کرونا به‌صورت حضوری و در مناطق زرد کرونایی حضور دانش‌آموزان به‌صورت گروه‌بندی و در مناطق قرمز کرونایی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان افزود: در مناطق سفید علاوه بر آموزش حضوری، استفاده از ظرفیت نرم‌افزار شاد نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام
captcha