ترویج سبک زندگی صحیح مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش است
کد خبر: 3920995
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸

ترویج سبک زندگی صحیح مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش است

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان با بیان اینکه زندگی درست و صحیح جنبه اجتماعی مهمی در جامعه مهدوی دارد، گفت: ترویج سبک زندگی صحیح مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش است.

سبک زندگی درست جنبه اجتماعی مهمی در جامعه مهدوی دارد

به گزارش ایکنا از سمنان،حجت‌الاسلام علی شکری، مدیر کل این اداره، صبح امروز، 15 شهریور ماه در مراسم اولین روز سال تحصیلی جدید در دبیرستان دخترانه صدرای ولایت شاهرود با اشاره به شرایط خاص کرونا که بر کشور و جهان حاکم است، اظهار کرد: با توجه به شرایط ایجاد شده کرونا نباید بعید دانست که امروز می‌تواند علامت آغاز عصر ظهور باشد و شاید از این سبک زندگی و فضایی که بر زندگی ما حاکم است، فضای پیش از ظهور قلمداد شود و شاید یکی از علائم ظهور همین موضوع باشد.

وی با تأکید بر اینکه ظهور علائمی دارد که اتفاق می‌افتد لذا زندگی کرونایی ما بدون تردید با علائم پیش از ظهور بی‌ارتباط نیست متذکر شد: پس در این شرایط که بر جهان حاکم است، زندگی خوب به تعبیر عرف جامعه باید زندگی بر پایه سبک زندگی قرآنی و دینی باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه با شرایط کرونایی حاکم بر جامعه، امروز نیاز داریم تا زندگی بهتری را از لحاظ کیفیت سپری کنیم، یادآور شد: آنچه امروز نسل جوان ما نیاز دارد و سیستم آموزشی نیز باید به آن تأمل کن، زندگی درست است، لذا زندگی خوب، بیشتر نگاه روان‌شناسانه دارد و اصول این عمل به ما می‌گوید که اگر می‌خواهیم زندگی خوبی داشته باشیم باید چه اصولی را رعایت کنیم پس اگر آن‌ها را رعایت کنیم، زندگی خوبی را داریم و این خوبی به شادی و لذت باز می‌گردد.

شکری ادامه داد: نگاه روان‌شناسی به زندگی فردی است و محور آن شادی فرد است که در این راستا تفاوت زندگی خوب و زندگی درست همین است، زندگی خوب نگاهی فردی دارد اما زندگی درست نگاه اجتماعی و جامعه شناختی دارد در نتیجه نیاز است تا مردم در جامعه‌ای زندگی کنند که با هم تلاش کنند تا این جامعه رشد کرده و برای مثال در جامعه ما، شرایط ظهور فراهم شود.

وی با بیان اینکه در نوع زندگی درست اگر کسی اصلاح رفتار نداشته باشد، جامعه به مشکل برمی‌خورد، افزود: زندگی درست در واقع در بستر یک جامعه رخ می‌دهد در نتیجه گستره آن از گستره داشتن یک زندگی خوب بیشتر است موضوعی که امروز ما باید به آن نگاه کنیم این است که آثار رفتار ما در جامعه چه میزان است و چه اقداماتی می‌توانیم برای اصلاح جامعه کنیم.

شکری با اشاره به اینکه سیستم آموزشی ما باید به زندگی درست نگاه ویژه داشته باشد تا دانش‌آموزی که تعلیم می‌بیند برای ورود به جامعه نیز آمادگی داشته و رشد کرده باشد یادآور شد: این دقیقاً نگاه جامعه دینی و منتظر است که در آن همه به یک نوع رشد اجتماعی و تعالی نگاه می‌کنند که در این راه رسالت آموزش و پرورش و دستگاه‌های آموزشی ما بسیار حساس است.

انتهای پیام
captcha