۷۰ درصد سمنانی‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند
کد خبر: 3925611
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴

۷۰ درصد سمنانی‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

معاون استاندار سمنان با تأکید بر لزوم تشدید نظارت‌ها در اماکن عمومی و صنوف در زمینه مقابله با کرونا، گفت: بیش از ۷۰ درصد مردم استان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

70 درصد سمنانی‌ها پروتکل بهداشتی را رعایت می‌کنند

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی استانداری، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار عصر روز گذشته، 5 مهرماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طبق آمارهای احصا شده از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط، بیش از ۷۰ درصد مردم استان پروتکل‌ها و مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنند، گفت: باید تلاش کرد تا ۳۰ درصد باقی مردم نیز رعایت مسائل بهداشتی را جدی گرفته و آن را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه همراهی مردم می‌تواند به مسئولان و کادر بهداشت و درمان برای ریشه‌کنی هرچه سریع‌تر ویروس منحوس کرونا کمک کند، افزود: یکی از مسائلی که در ستاد مقابله با کرونا در سطح استان مورد تأکید است افزایش و تشدید نظارت‌هاست.

خجسته‌پور با بیان اینکه مراقبت‌ها و نظارت‌ها بر اماکن عمومی و اصناف در زمینه مقابله با کرونا باید تشدید شود، متذکر شد: اگر در این نظارت‌ها مسئولان و ضابطان امر، متوجه عدم رعایت پروتکل‌ها باشند حتماً ادامه فعالیت‌های آن مکان و یا مجموعه صنفی متوقف خواهد شد؛ لذا در این حوزه از مردم نیز کمک می‌خواهیم تا در این نظارت همگانی مشارکت داشته باشند.

خجسته‌پور  ادامه داد: با توجه به ایام ماه صفر انتظار است که عزاداران حسینی در این ایام پروتکل‌های بهداشتی را مانند دهه اول و دوم ماه محرم، به‌خوبی رعایت کنند تا دچار مشکل نشویم و در این راستا طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، خروج از کشور و حضور در کربلای معلی طی ایام اربعین حسینی امکان‌پذیر نیست و در سطح شهرها و استان‌ها راهپیمایی برگزار نخواهد شد.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر برگزاری مراسم و سوگواری اربعین در منازل، متذکر شد: همانطور که معظم‌له نیز تأکید کردند مردم عزادار استان سمنان می‌توانند در منازل خود نسبت به عزاداری اهل بیت‌(ع) و به‌ویژه پیامبر گرامی اسلام‌‌(ص) اقدام کنند.

معاون استاندار سمنان با اشاره به اینکه رعایت مردم در مجموع خوب بوده است، یادآور شد: در برخی مدارس و مراکز آموزشی استان مواردی از ابتلاء گزارش شد که بلافاصله عملکرد مدرسه به‌صورت غیر حضوری تغییر کرد؛ لذا آمادگی برای مقابله با کرونا وجود دارد مضافاً بر اینکه خوشبختانه رعایت عمومی مردم سمنان در زمینه بهداشت، نسبت به میانگین‌ کشوری در وضعیت بهتری قرار دارد؛ لذا باید نظارت‌ها را نیز در کنار رعایت مردمی داشت.

انتهای پیام
captcha