برنامه‌های صداوسیما به‌مناسبت اربعین تقویت شوند
کد خبر: 3925825
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱

برنامه‌های صداوسیما به‌مناسبت اربعین تقویت شوند

نماینده ولی‌فقیه در سمنان با بیان اینکه برنامه‌های صداوسیما باید به‌مناسبت اربعین حسینی تقویت شوند، گفت: با توجه به شیوع کرونا مردم کمتر در مجامع حضور داشته باشند.

برنامه‌های صداوسیما در  اربعین حسینی تقویت شود

به گزارش ایکنا از سمنان، آیت‌الله سید‌محمد شاهچراغی، نماینده ولی‌فقیه در استان عصر روز گذشته، 6 مهرماه در کارگروه مراسم عزاداری کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی با اشاره به اینکه در مراسم اربعین، مردم مناجات را از رادیو و تلویزیون دنبال کنند و کمتر در جمع حضور داشته باشند، گفت: با توجه به در پیش رو بودن اربعین حسینی تقویت برنامه‌های صدا و سیمای مرکز سمنان در دستور کار قرار گیرد.

وی بر لزوم لغو تجمعات و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: هیئات‌ مذهبی استان در مراسم عزاداری محرم حسینی تاکنون خوب عمل کرده‌اند و این رویه مثبت باید ادامه‌دار باشد.

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه مردم باید شیوع کرونا ویروس را جدی بگیرند، گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بر همگان وظیفه شرعی است و همه ما در قابل سلامت مردم مسئول هستیم و در این راستا اگر سلامت نباشد خواندن نماز و عبادت خداوند هم به بهترین شکل ممکن انجام نمی‌شود و سلامتی مقدم بر هر چیز دیگری است.

شاهچراغی افزود: هیئات‌ مذهبی با توجه به دیدگاه‌های مقام معظم رهبری برای برگزاری مراسم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام کنند که در این راستا آحاد مردم خالصانه برای ریشه‌کنی کرونا ویروس در جامعه دعا کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام علی شکری، مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان، اظهار کرد: در اربعین امسال تلاش می‌شود در قالب پویش‌های مختلف برنامه‌های جایگزین با توجه به شیوع کرونا ویروس لحاظ شود.

وی با بیان اینکه هیئات‌ مذهبی در دهه اول ماه محرم حسینی در عزاداری‌ها به‌خوبی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کردند، بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر با جدیت تمام از سوی هیئات‌ مذهبی تأکید کرد و گفت: مراسم عزاداری در فضای باز و در کمتر از یک ساعت با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام خواهد شد و پیاده‌روی و تجمع عزاداران اربعین امسال برگزار نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha