ساخت ۳ مجتمع خدمات رفاهی در گلزار شهدای کرمان
کد خبر: 3929200
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹

ساخت ۳ مجتمع خدمات رفاهی در گلزار شهدای کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان از ساخت سه مجتمع خدمات رفاهی و بهداشتی در گلزار شهدای این استان تا نوروز ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه سه مجتمع خدمات رفاهی و بهداشتی با سرمایه‌گذاری شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی و هماهنگی ستاد اجرایی شهید سپهبد قاسم سلیمانی تا نوروز 1400 در گلزار شهدا و در جوار مزار این شهید گرانقدر ساخته می‌شود، گفت: این مجتمع‌ها به پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی و به‌منظور رفاه حال زائران مزار این شهید والامقام راه‌اندازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه امروز با حضور شهردار کرمان زمین‌های مورد نظر برای ساخت این مجتمع‌ها جانمایی و به پیمانکار طرح واگذار شدند، افزود: زمین‌های مذکور در ابعاد 240 و 160 مترمربع هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان با اشاره به اینکه شرکت پویش‌گران به‌عنوان شرکت پیمانکار ظرف مدت 5 ماه ساخت این سه مجتمع را به پایان خواهد رساند، بیان کرد: این مجتمع‌ها با بودجه‌ای بالغ بر 30 میلیارد ریال و در قالب 40 چشمه سرویس بهداشتی، 6 نمازخانه و 3 فروشگاه فرهنگی و صنایع دستی ایجاد می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مجتمع‌های مذکور در ضلع شمال، شمال شرقی و جنوب گلزار شهدا ساخته می‌شوند، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مصالحی در ساخت این مجتمع‌ها به کار می‌رود که همگن با طبیعت این منطقه باشد.

فعالی تصریح کرد: پیمانکار طرح مذکور از فردا شروع به کار کرده و با همکاری شهرداری و اداره آب و فاضلاب انشعابات موقت آب و برق در اختیار پیمانکار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha