مراکز اسلامی اروپا در سوگ پیامبر رحمت
کد خبر: 3929497
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹

مراکز اسلامی اروپا در سوگ پیامبر رحمت

مراکز اسلامی در شهرها و کشورهای مختلف اروپا امشب، 24 مهرماه هم زمان با شب رحلت نبی مکرم اسلام جضرت محمدمصطفی(ص) این مناسبت را به سوگ می‌نشینند.

به گزارش ایکنا؛ امشب هم زمان با شب 28 صفر و سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسین مجتبی(ع) مرکز اسلامی و فرهنگی اهل بیت(ع) سوئیس از ساعت 19 تا 21 به وقت محلی مراسم سخنرانی و سوگواری برگزار می‌کند.

این مراسم به دلیل شیوع کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور 40 نفر از آقایان و بانوان که از طریق سایت مرکز نام‌نویسی کرده‌اند برگزار می‌شود.

فردا شب نیز این مرکز مراسم شهادت امام رضا(ع) برگزار می‌کند و ساعت این مراسم نیز 19 تا 21 به وقت محلی اعلام شده است.

برلین

مرکز اسلامی امام علی(ع) برلین نیز اعلام کرد: به مناسبت رحلت رسول مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) امروز پنجشنبه ۱۵ اکتبر ۲۰۲۰ برابر با 24 مهرماه از ساعت 18:30 دقیقه مراسم عزاداری در این مرکز برگزار می‌شود.

حضور در مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ثبت نام قبلی امکان پذیر است و شرکت‌کنندگان باید ماسک، سجاده و مهر همراه داشته باشند.

هامبورگ

مرکز اسلامی هامبورگ نیز امشب و فردا شب از اذان مغرب مراسم آخر ماه صفر به مناسبت رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و سالروز شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی و امام رضا (عليهما السلام) برگزار می‌کند.

مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ظرفیت 60 نفر و فقط با ثبت نام اینترنتی برگزار می‌شود و  ضروری است که شرکت کنندگان ماسک، ‌سجاده و مهر همراه داشته باشند.

سوئد

در مرکز اسلامی امام علی (ع) استکهلم، پایتخت سوئد نیز ویژه برنامه روزهای پایانی ماه صفر از امشب، 24 مهر آغاز می‌شود و به مدت 3 شب تا روز شنبه 17 اکتبر ادامه خواهد یافت.

برنامه‌ها شامل تلاوت قرآن کریم، زیارات وارده، سخنرانی، عزاداری و مرثیه سرایی خواهد بود و این برنامه از ساعت 18:30 تنها با حضور 50 نفر برگزار می‌شود.

سخنران مراسم، حجت الاسلام والمسلمین علی شمالی از انگلیس و مداح حاج حسين شيرازى خواهد بود.

وین

همچنین مرکز اسلامی امام علی(ع) وین، پایتخت اتریش امشب میزبان عزاداران رحلت پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی(ع) است و این برنامه از ساعت 19:15 به وقت محلی با تلاوت آیاتی از قرآن آغاز می‌شود.

سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری، امام و مدیر مرکز اسلامی امام علی(ع) وین و مرثیه سرایی از برنامه‌های این مراسم است و فردا شب، 25 مهرماه نیز در همین مرکز مراسم سوگواری سالروز شهادت امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha