برگزاری شب شعر «ذکر نبی» در خرم‌آباد
کد خبر: 3929640
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸

برگزاری شب شعر «ذکر نبی» در خرم‌آباد

محفل شب شعر «ذکر نبی» با موضوع رحلت پیامبر اکرم(ص) در خرم‌آباد برگزار شد.

برگزاری شب شعر «ذکر نبی» در خرم‌آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، جمعه، ۲۵ مهرماه هم‌زمان با سالروز رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) محفل شب شعر و مرثیه‌خوانی تحت عنوان «ذکر نبی» با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد و با اجرای شعرای برتر استان لرستان در خرم‌آباد برگزار شد.

در این محفل ادبی که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در لرستان برگزار شد، چند تن از شاعران لرستانی اشعار خود در سوگ رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امامان حسن‌مجتبی و امام رضا(ع) قرائت کردند و در ادامه این محفل شعر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در رابطه‌با مکارم اخلاقی نبی مکرم اسلام و ضرورت الگوگیری و معرفی ابعاد شخصیتی پیامبراعظم مطالبی را بیان کرد.

وی با بیان این‌که اشعاری که امشب از طرف شاعران قرائت شد بسیار ارزشمند و پرمحتوا بود، اظهار کرد: در اشعار شاعران لرستان جنبه‌های معنویت، دینی، اجتماعی و همچنین مسائلی که امروز با آن‌ها در ارتباط هستیم فراگیر بود که همین امر نشان می‌دهد شعر یک رسانه اثرگذار است که این اثرگذار بودن مسئولیت سنگینی بر دوش شاعر قرار می‌دهد.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: شعر و شاعر به‌عنوان رسانه اثرگذار که مسئولیتی بر عهده شاعر می‌گذارد این مسئولیت را باید در قالب ارشاد و هدایت نشان بدهد همان‌گونه که در گذشته اشعار شاعران بزرگی همچون سعدی، مولوی، حافظ، فردوسی در خدمت اخلاق، معنویت و اهل‌بیت(ع) و مملو از ارشاد و حب به اهل‌بیت بوده است .

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشعار آیینی اوج گرفت، عنوان کرد: ذوق و علاقه سرشار جوانان پس از پیروزی انقلاب در حوزه شعر متبلور و جلوه پیدا کرد در همین راستا شعر علاوه‌بر این‌که یک رسانه اثر گذار است پرچم یک ملت است.

وی با بیان این‌که شعر می ‌تواند پرچم‌دار ملی باشد، بیان کرد: چنان‌چه ملتی هویت خود را گم و وحدت ملی را ازدست بدهد دچار تفرقه می‌شود و دشمنان به‌راحتی اهداف خود را پیاده و هویت سر زنده آن ملت را می‌گیرند.

شاهرخی با بیان این‌که شاعران ایرانی از گذشته تاکنون خدمات دینی و ملی فراوانی داشته و با شعر خود زبان وگویش های ملی را حفظ کرده‌اند، اظهار کرد: خوشبختانه در استان لرستان به‌مناسبت ماه محرم و صفر سخنرانی‌های متعددی در فضای مجازی و حقیقی برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اضافه کرد: پیامبراکرم(ص) در مقطعی از زمان مبعوث شدند که مردم حاکمیت غیر خدا را پذیرفته بودند و همین پذیرش ظلم و ستم از طرف اقوام، گروه ‌ها و ملت‌ها کار را سخت و دشوار می‌کند چراکه صخره جهالت هیچ‌گاه قابل شکستن نبود در این مقطع بود که پیامبراسلام(ص) به میدان آمد و همه محاسبات جهالت را برهم زد برهمین اساس همه ما مدیون پیامبراعظم(ص) و ائمه‌اطهار(ع) هستیم.

انتهای پیام
captcha