اعطای مجوز ۱۰ رشته جدید به دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان
کد خبر: 3931024
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳

اعطای مجوز ۱۰ رشته جدید به دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه مجوز ۱۰ رشته جدید به دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان داده شده است، گفت: توسعه رشته‌ها بر حسب نیاز به مهارت و اشتغال در همان استان تعیین می‌شود تا بتوانیم کاربردی‌ترین حالت آموزش‌ها را شاهد باشیم.

مجوز 10 رشته جدید به دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور امروز، 3 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید 80 درصد از دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در رشته‌های کاردانی و 20 درصد در رشته‌های کارشناسی مشغول به تحصیل می‌شوند، گفت: این دانشگاه می‌تواند تأثیرات بسزایی در زمینه‌های مختلف اشتغال و اقتصاد از خود باقی بگذارد.

وی ادامه داد: این دانشگاه دارای 186 دانشکده است و در این راستا سعی داریم تا دانشجویانی را تربیت کنیم که بتوانند سریع‌تر وارد بازار کار شوند و در رشد اقتصادی کشور نقش داشته باشند و دانشجویان بتوانند درآمدهایشان را ارتقا دهند.

صالحی عمران یکی از مشکلات و دغدغه‌های امروز موجود در سطح کشور را موضوع اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار دانست و گفت: اگر چنانچه رشته‌های مهارتی را بیشتر مورد توجه قرار می‌دادیم کمتر با این چالش روبه‌رو بودیم.

وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای فعالانه در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی حضور داشته که نمونه آن را در سیل دو سال قبل شاهد بودیم همچنین در مقوله کرونا این دانشگاه در زمره نخستین دانشگاه‌هایی بود که برای تولید ماسک و گان و مواد ضدعفونی بلافاصله تجهیز شد و همکاران ما خیلی دقیق و خالصانه وارد عمل شدند. دانشگاه فنی و حرفه‌ای دارای چهار دانشکده در استان سمنان است، دو دانشکده در سمنان، یک دانشکده در امیریه دامغان و یک دانشکده در شاهرود پذیرای چهار هزار دانشجو است که می‌توانند ظرفیت‌های خوبی در تولید و اشتغال‌زایی داشته باشند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه مجوز 10 رشته جدید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان داده شده است، یادآور شد: توسعه رشته‌ها بر حسب نیاز به مهارت و اشتغال در همان استان تعیین می‌شود تا بتوانیم کاربردی‌ترین حالت آموزش‌ها را شاهد باشیم.

صالحی عمران با بیان اینکه بالغ بر یک میلیارد تومان اعتبارات برای ارتقای تجهیزات آموزشی به دانشگاه فنی و حرفه‌ ای استان سمنان اختصاص یافته است، یادآور شد: یکی از دلایل سفر به سمنان حضور در دانشکده‌ها و احصای نیازها و شناسایی نقاط ضعف محسوب می‌شود تا بتوانیم در بهترین حالت این مسائل را رفع کنیم.

انتهای پیام
captcha