درخواست اتحادیه عرب از نهادهای حقوق بشری برای حمایت از اسرای فلسطینی
کد خبر: 3934726
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳

درخواست اتحادیه عرب از نهادهای حقوق بشری برای حمایت از اسرای فلسطینی

اتحادیه عرب در واکنش به شهادت دیروز یکی از اسرای فلسطین در داخل زندان اسرائیلی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، خواستار مداخله نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری برای اجرای قوانین مربوط به حمایت از جان اسرا شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العربی الجدید، سعید ابوعلی، مشاور دبیر کل اتحاديه عرب در امور فلسطین و سرزمین‌های اشغالی امروز، چهارشنبه، با صدور بیانیه‌‎ای با اشاره به شهادت دیروز «کمال ابو وعر» بیمار سرطانی در داخل زندان‌های رژیم اشغالگر در نتیجه سیاست اهمال پزشکی غرض‌آمیز تل‌آویو علیه اسرای فلسطینی، آن را جنایت جدید اسرائیل دانست.

این جنایت جدید اسرائیلی نباید تنها به عنوان یک عدد جدید به پرونده کیفری رژیم صهیونیستی اضافه ‌می‌شود، بلکه باید همه نهادهای حقوق بشری و دستگاه‌های قضایی بین‌المللی به مسئولیت‌های خود در اجرای قوانین و اصول حقوق بشردوستانه برای حمایت و حفاظت از جان اسرا عمل کنند و با محکومیت‌ها و واکنش‌های خود رژیم اشغالگر را تحت فشار قرار دهند، خصوصاً با توجه به اپیدمی کرونا که اسرای در بند رژیم صهیونیستی را تحت تأثیر قرار داده و تهدیدی جدی به ویژه برای اسرای بیمار و مسن است.

مشاور دبیرکل اتحاديه عرب در امور فلسطین و سرزمین‌های اشغالی در این بیانیه خود به خانواده شهید اسیر ابو وعر و همچنین اسرای فلسطینی که در داخل زندان‌های اسرائیلی به سر می‌برند، تسلیت گفت.

انجمن «نادی الاسیر» فلسطین دیروز از شهادت «کمال ابو وعر» اسیر فلسطینی بر اثر ابتلا به کرونا در زندان «جلبوع» سرزمین‌های اشغالی خبر داد. ابو وعر مبتلا به سرطان بود و از زمان شیوع کرونا در زندان‌های رژیم اشغالگر، مسئولان این رژیم به درخواست‌های مکرر مبنی بر آزادی این اسیر و دیگر اسرای بیمار یا سالخورده بی‌اعتنا بود.

این اسیر فلسطینی از سال ۲۰۰۳ در بند اسارت بود و به شش بار حبس ابد و ۵۰ سال زندان محکوم شده بود.

انتهای پیام
captcha