۷ شهرستان سمنان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند
کد خبر: 3938395
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳

۷ شهرستان سمنان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند

استاندار سمنان با بیان اینکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همکاری مردم 7 شهرستان استان نیز نارنجی شدند، گفت: هیچ شهری در استان قرمز نیست.

۷ شهرستان سمنان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند

به گزارش ایکنا از سمنان، علیرضا آشناگر، استاندار ظهر امروز 10 آذر در گفتگو با رسانه‌ها از طریق فضای مجازی با اشاره به اینکه چهار شهرستان بزرگ استان شامل گرمسار، سمنان، دامغان و شاهرود از وضعیت قرمز خارج شدند، گفت: هم‌اکنون همه شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی به سر می‌برند و هیچ شهری قرمز نیست.

به گفته وی؛ جهت تغییر وضعیت به رنگ سفید همکاری همه‌جانبه مردم، اصناف و بازاریان و غیره لازم است که در این راستا همان‌طور که جان‌فشانی کادر درمان و همراهی سایر گروه‌های مردمی وضعیت این چهار شهر را از قرمز به نارنجی تغییر داد لذا برای مهار آن ادامه این روند ضروری خواهد بود.

استاندار با تاکید بر اینکه هر دوشنبه رنگ‌بندی شهرها اعلام و بر اساس آن تصمیم‌گیری می‌شود، افزود: علیرغم همه موارد فوق باید گفت که محدودیت‌های کرونا همچنان تا پایان روز جمعه ۱۴ آذر به قوت خود باقی است و در صورت تخطی رانندگان جریمه خواهند شد.

آشناگر متذکر شد: میامی نیز از حالت وضعیت نارنجی به حالت زرد تغییر وضعیت داده است که استمرار همکاری مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای ریشه‌کنی کرونا باید ادامه داشته باشند.

استاندار با بیان اینکه در صورت عدم همکاری مردم، احتمال تغییر وضعیت به قرمز برای شهرهای استان وجود دارد، یادآور شد: مهار این بیماری تنها به دست همه اقشار و گروه‌ها امکان‌پذیر خواهد بود که بر این اساس از هم استانی‌ها درخواست می‌شود ضوابط و مقررات را همچنان رعایت کنند.

انتهای پیام
captcha