بقاع متبرکه به خدمت بیماران کرونایی می‌آیند
کد خبر: 3939296
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

بقاع متبرکه به خدمت بیماران کرونایی می‌آیند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا، وقف در خدمت کاهش آسیب‌های ناشی از شیوع کرونا بوده است، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه با توجه به شیوع گسترده کرونا تصمیم دارد فضاهای متعلق به این سازمان را در اختیار بیماران کرونایی قرار دهد تا دوران نقاهت بیماری خود را سپری کنند.

بقاع متبرکه به خدمت بیماران کرونایی می‌آیندحجت‌الاسلام‌والمسلمین پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه باتوجه به شیوع گسترده کرونا تصمیم دارد، فضاهای متعلق به این سازمان را در اختیار بیماران کرونایی قرار دهد تا دوران نقاهت بیماری خود را سپری کنند.

وی افزود: این فضاها شامل زائرسراها، مهمان‌سراها و فضاهای جانبی امامزادگان و بقاع متبرکه است که در این راستا مکان پنج بقعه متبرکه به این منظور اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این بقاع در شهرستان‌های بیرجند، نهبندان و فردوس قرار دارند، تصریح کرد: سازمان اوقاف همواره در فعالیت‌های اجتماعی و رفع آسیب‌های اجتماعی در جامعه پیش‌قدم بوده و اکنون نیز برای افرادی که مکانی برای گذران دوران نقاهت بیماری خود ندارند، مکان مناسب فراهم کرده است.

بخشی‌پور ادامه داد: طرح شهید سلیمانی نیز با هدف کمک به نیازمندان و خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا تا 13 دی‌ماه سال جاری ادامه دارد که در راستای آن تاکنون 740 بسته معیشتی و 400 بسته بهداشتی از محل درآمد موقوفات توزیع شده است.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا نیز سازمان اوقاف مبلغ 31 میلیارد و 864 میلیون و 900 هزار ریال هزینه کرده است که این هزینه‌کرد در بخش‌های ضدعفونی بقاع متبرکه، قربانی، تهیه غذای گرم بین مردم و بیمارستان‌ها، تولید و توزیع ماسک و تهیه بسته‌های غذایی و بهداشتی بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سال جاری، اوقاف طبق نظر نماینده ولی فقیه در سازمان، نیات عزاداری و نیات وقف برای مناسبت‌ها را به سمت و سوی کمک به کاهش شیوع کرونا سوق داد و کمک‌های مؤمنانه برای کمک به آسیب‌دیدگان کرونا در قالب طرح‌هایی که هر ساله سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌کند، صورت گرفت.

انتهای پیام
captcha