افزایش همکاری امارات و عربستان با رژیم صهیونیستی در زمینه جاسوسی
کد خبر: 3942721
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
الجزیره فاش کرد:

افزایش همکاری امارات و عربستان با رژیم صهیونیستی در زمینه جاسوسی

شبکه خبری الجزیره قطر در گزارشی فاش کرد: همکاری امارات و عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی در زمینه جاسوسی، پس از توافق عادی‌سازی روابط، افزایش یافته است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، به تازگی شبکه الجزیره در یکی از برنامه‌های خود فاش کرد  علاوه بر ده‌ها خبرنگار این شبکه، تعداد زیادی از فعالان در سراسر جهان با استفاده از نرم‌افزارهای مخرب ساخت اسرائیل از سوی عربستان سعودی و امارات، هدف جاسوسی قرار گرفته‌اند.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت گزارش داد که مرکز تحقیقات امنیت سایبری دانشگاه تورنتوی کانادا «Citizen Lab» تأیید کرده است که جاسوس‌افزار پگاسوس به تلفن 36 روزنامه‌نگار الجزیره نفوذ کرده و این برنامه تولید شده توسط گروه اسرائیلی NSO برای پیگرد مخالفان در امارات و عربستان سعودی نیز استفاده شده است.

به گفته Citizen Lab، حمله هماهنگ به الجزیره، بزرگترین عملیات جاسوسی است که یک سازمان را هدف قرار داده بود و این حمله در جولای گذشته درست چند هفته قبل از آنکه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از عادی‌سازی روابط اسرائیل و امارات خبر دهد، صورت گرفته است.

بر اساس گزارش ایندیپندنت تحلیلگران معتقدند عادی‌سازی روابط منجر به همکاری بیشتر بین اسرائیل و کشورهای عربی خلیج فارس از جمله امارات و بحرین در زمینه جاسوسی خواهد شد.

ایندیپندنت همچنین به نقل از یانیو پالماس، مسئول امنیتی در شرکت اسرائیلی چک پوینت اعلام کرد که حمله به الجزیره فقط نشان‌دهنده نوک کوه یخ است، جاسوسی نباید آشکار باشد و فرض بر این است که همه وقت و در همه جا رخ می‌دهد.

انتهای پیام
captcha