فرهنگ ایثارگری در جامعه به معنای واقعی نهادینه شود
کد خبر: 3943065
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶

فرهنگ ایثارگری در جامعه به معنای واقعی نهادینه شود

معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه باید به صورت مستمر رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای اقشار مردم اطلاع‌رسانی شود گفت: ضروری است تا فرهنگ ایثارگری در جامعه به معنای واقعی نهادینه شود.

فرهنگ ایثارگری در جامعه به معنای واقعی نهادینه شود

به گزارش ایکنا از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار شب گذشته 3 دی در نشست ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با اشاره به شیوع کروناویروس و محدودیت‌های وضع شده در شهرهای استان اظهار کرد گفت: در روزهای آینده استان میزبان تعدادی از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس خواهد بود اما با برنامه‌ریزی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان  میزبانی از این شهدا با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی ، رعایت زمان برگزاری مراسم، فاصله‌گذاری اجتماعی و با حضور تعداد محدودی از مردم قدرشناس استان برگزار شود.
وی با اشاره به نقش بی‌بدیل شهدا و ایثارگران در امنیت امروز و ضرورت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان گفت: باید تولید محتوا ویژه رشادت‌های ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در قالب و موضوع‌های مختلف در فضای مجازی استان افزایش یابد.

به گفته وی؛ باید از ظرفیت فضای مجازی برای تولید محتوا دفاع مقدس و بازنشر در پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی استفاده شود و از روش‌های نوین برای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدای عزیزمان نهایت بهره را ببریم.
خجسته‌پور با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود که هنرمندان تولیدات هنری خود با موضوع ارزش‌های دفاع مقدس را افزایش دهند یادآور شد: باید همواره نام و یاد شهدا،‌ جانبازان و آزادگان به عنوان هنرمندان واقعی ایران اسلامی را زنده نگهداریم.
وی با اشاره به برگزاری کنگره تجلیل از ۱۷ هزار بانوی شهیده،‌ جانباز و آزاده هشت سال دفاع مقدس در بهمن سال جاری در کشور متذکر شد: لازم است ویژه برنامه‌های برگزاری این‌ گنگره ارزشی با توجه به رعایت دستورالعمل‌ها از هم‌اکنون در استان در دستور کار قرار گیرد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری افزود: نام و یاد بانوان شهیده، آزاده و جانباز هشت سال دفاع مقدس را همواره باید زنده نگه داشت و براساس رویه‌های کارشناسی نام‌گذاری بخشی از اماکن به نام‌ شهدای زن در دستور کار قرار گیرد.
وی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس، مدافعان وطن و حرم به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی یادآور شد: عملکرد ستادهای استانی و شهرستانی بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس براساس آمارهای ارائه شده مطلوب است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: باید ارزش‌های دفاع مقدس نقشه راه مردم و مسئولان برای مقابله با کینه‌توزی‌های دشمنان در جنگ اقتصادی باشد.

خجسته پور هدف از الگوسازی شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس در این مقطع زمانی، ایستادگی در برابر کینه‌توزی‌های دشمنان در جنگ اقتصادی برشمرد و گفت:  جنگ فیزیکی و رو در رو با دشمنان به پایان رسیده  که در این راستا باید با الگوبرداری از رشادت‌های‌ رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، در شیوه‌های نوین جنگ دشمنان‌ با ایران اسلامی مانند جنگ اقتصادی همه جانبه از اعتبار و حیثیت کشورمان دفاع کنیم.
معاون سیاسی امنیتی استانداری ادامه داد: باید به صورت مستمر رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای اقشار مردم اطلاع‌رسانی شود تا فرهنگ ایثارگری در جامعه به معنای واقعی نهادینه شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌های اجرائی در ارتباط با حفظ ارزش‌های دفاع مقدس مستندسازی شود گفت: هدف از این کار نشان دادن جلوه‌ای از رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس در دهه‌های آینده است.

انتهای پیام
captcha