اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه فرهنگی» در سمنان
کد خبر: 3944348
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱

اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه فرهنگی» در سمنان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تأکید بر لزوم رفع دغدغه فرزندآوری زوج‌های جوان در استان گفت: اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه فرهنگی» در دستور کار قرار گیرد.

چهارشنبه ارسال شود اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه فرهنگی» در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی استانداری، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان عصر روز گذشته، 9 دی در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده بر لزوم رفع دغدغه فرزندآوری زوج‌های جوان در استان تاکید کرد و افزود: باید در کنار طرح هر خانه یک پایگاه سلامت، طرح هر خانه یک پایگاه فرهنگی با موضوعات مختلف در سطح استان توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی شاهرود و سمنان اجرایی شود.

وی ادامه داد: دغدغه کاهش آمار فرزندآوری زوج‌های جوان در استان باهم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی مرتبط به‌صورت ویژه و مستمر بررسی و پیگیری می‌شود که در این راستا ثبت به‌موقع وقایع حیاتی در استان نشان از دغدغه ارزنده مردم نسبت به شفاف بودن آمارهای ولادت، وفات، ازدواج و طلاق است.

خجسته‌پور با اشاره به اینکه جهت مسئله کاهش ازدواج اقدام‌های فرهنگی لازم با تلاش دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود، متذکر شد: اداره کل ورزش و جوانان به‌صورت تخصصی در ارتباط با این موضوع رویکردهای کارشناسی خود را ارائه دهد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه را در کاهش ازدواج و فرزندآوری زوج‌های جوان تأثیرگذار دانست و گفت: اما در ارتباط با کاهش این آمارها نباید به مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه بی‌تفاوت بود.

به گفته وی؛ بهزیستی بیش از ۸۰ خدمت در قالب‌های مختلف به اقشار مردم ارائه می‌دهد که بر این اساس مشارکت آحاد جامعه در طرح‌های خداپسندانه بهزیستی برای حمایت از مددجویان افزایش یابد.

انتهای پیام
captcha