۱۸هزار دانش‌آموز کردستانی؛ تحت پوشش طرح مدرسه خوانا
کد خبر: 3944900
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰

۱۸هزار دانش‌آموز کردستانی؛ تحت پوشش طرح مدرسه خوانا

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان از اجرای آموزش بسته تحولی مدرسه خوانا با پوشش ۱۸ هزار و ۸۵۶ دانش آموز دوره ابتدایی استان کردستان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، صدیقه عبداللهی، معاون آموزش ابتدایی آموزش‌ و‌ پرورش کردستان امروز، 13 دی‌ در نشست افتتاحیه آغاز آموزش بسته تحولی مدرسه خوانا اظهار کرد: طرح مدرسه خوانا در 5 درصد مدارس دولتی و غیر دولتی، شهری و روستایی استان کردستان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این راستا 86 مدرسه دولتی و 10 مدرسه غیر دولتی در مجموع با 726 کلاس قریب بر 18 هزار و 856 دانش‌آموز در دوره ابتدایی و با راهبری 11 مدرس کشوری در سطح استان با برگزاری دوره آموزشی مجریان آغاز شده است.

معاون اموزش ابتدایی آموزش‌ و‌ پرورش استان کردستان با بیان اینکه اهداف بسته تحولی مدرسه خوانا، تعمق و تفکر دانش‌آموزان در درون مایه کتب درسی است، تأکید کرد: اجرای کیفی طرح برای ما مهم است چراکه تحقق چرخش‌های سند تحول و حرکت از آموزش مبتنی بر دانش و حافظه محوری به سمت مهارت محوری در دور نمای اجرای طرح قرار دارد.

وی با تأکید بر نهادینه کردن مهارت‌های زبانی، کلامی، مهارت های زندگی، حل مسئله، تفکر و خلاقیت در دانش‌آموزان دوره ابتدایی، عنوان کرد: بسته‌های تحولی بر اساس اهداف سند تحول بنیادین و با تکیه بر چرخش‌های تحول آفرین مدنظر سند توسط معاونت آموزش ابتدایی وزارت تدوین و ابلاغ شده است.

عبداللهی اعلام کرد: با توجه به تجارب موفق استان در سنوات گذشته و همراهی و همکاری معلمان و اولیای دانش‌آموزان، این طرح، با جدیت در مدارس پیگیری شود.

وی به نکات حائز اهمیت در اجرای این طرح اشاره و اعلام کرد: استفاده از ظرفیت گروه‌های آموزشی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای معلمان و مدیران مدارس مجری در اجرای با کیفیت این طرح را حایز اهمیت دانست.

معاون آموزش ابتدایی استان کردستان یادآور شد: این طرح به دنبال ارتقای کیفیت آموزش‌و‌پرورش دوره ابتدایی و استقرار تربیت تمام ساحتی دانش‌‌آموزان است که شامل مهارت‌های چهار گانه زبانی گوش دادن، سخن گفتن، خواندن و نوشتن و آداب و مهارت زندگی یعنی خوب بکار بستن آموخته‌هایمان است و از مدرسان انتظار داریم با اجرای طرح بسته تحولی خوانا، گفتمان مهارت محور را جایگزین گفتمان دانش محور کنیم تا دانش‌آموزانی با ادب‌، مسئولیت پذیر و دارای عزت نفس بالا را تربیت کنیم.

انتهای پیام
captcha