رونمایی از آثار نقاشی «رستگاری» و «رستاخیز» در زنجان
کد خبر: 3945269
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی انجام شد؛

رونمایی از آثار نقاشی «رستگاری» و «رستاخیز» در زنجان

دو اثر ماندگار هنری «رستاخیز» و «رستگاری» از سوی هنرمند پیشکسوت زنجانی، حسن ترخوانه به سفارش حوزه هنری که برگرفته از تصور ذهنی و احساس قلبی هنرمند نسبت به سردار سلیمانی است، رونمایی شد.

رونمایی از آثار نقاشی «رستگاری» و «رستاخیز» در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، شب شعر قاف به مناسبت روز ملی مقاومت و نخستین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، ۱۳ دی‌ با شعرخوانی شاعران برجسته از ایران، افغانستان و پاکستان در حسینیه اعظم زنجان برگزار و از طریق شبکه‌های مجازی پخش شد.

این برنامه به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی زنجان و با همکاری سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، دفتر ادبیات حسینیه اعظم زنجان، حوزه هنری زنجان، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد زنجان، دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان، دفتر حفظ و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان و بسیج هنرمندان استان برگزار شد.

رونمایی از دو اثر نقاشی حسن ترانه، هنرمند پیشکسوت زنجانی با عناوین «رستگاری» و «رستاخیز» از برنامه‌های جنبی این شب شعر بود. این آثار با الهام از آیات قرآن و حدیث کسا و نمود آن در شخصیت شردار سلیمانی و به سفارش حوزه هنری استان زنجان خلق شده است.

فیلیم «دوخط موازی» با موضوع شهدای سلامت و دفاع مقدس نیز در این برنامه رونمایی شد و جمعی از شعرا و هنرمندان مورد تجلیل قرار گرفتند و آثار شعرا در قالب تابلو و کلیپ تصویری به نمایش درآمد.

عکس از احسان تقی‌بیگلو

انتهای پیام
captcha