جنبش نجباء بر اخراج آمریکا از عراق مصمم است
کد خبر: 3946475
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
اندیشکده صهیونیستی:

جنبش نجباء بر اخراج آمریکا از عراق مصمم است

مؤسسه اسرائیلی «مئیر آمیت» در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات یک‌ سال اخیر منطقه، جنبش مقاومت اسلامی عراق(نجباء) را از شاخص‌ترین گروه‌های مقاومت برشمرد و اعلام کرد نجباء بر اخراج آمریکا از عراق و خون‌خواهی شهید سلیمانی مصمم است.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نجباء در ایران، اندیشکده صهیونیستی «آگاهی‌های اطلاعاتی و ضد ترور» موسوم به «مئیر آمیت» (وابسته به مرکز میراث اطلاعاتی اسرائیل) با انتشار گزارشی جدید، جنبش مقاومت اسلامی نجباء را یکی از اصلی‌ترین گروه‌های شیعی معرفی کرد که در دوران پس از شهادت سردار سپهبد سلیمانی، همچنان تحقق اهداف او را پیگیری می‌کند.

در این گزارش به گذشت یک‌ سال از ترور سردار سلیمانی، اشاره و تصریح شده است: با وجود چالش‌های فزاینده طی این مدت، ایران همچنان مصمم است که با اصرار بر خروج آمریکا از خاورمیانه، قدرت منطقه‌ای خود را تحکیم بخشد.

اندیشکده اسرائیلی، جنبش مقاومت اسلامی نجباء را یکی از شاخص‌ترین سازمان‌های نیابتی نیروی قدس خواند که در این راستا به‌شدت فعالیت می‌کند و دامنه حضور خود را در سوریه و عراق توسعه بخشیده است.

گزارش اندیشکده صهیونیستی مدعی است که جنبش نجباء با هماهنگی سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان، در حومه حلب سوریه مقری جدید تأسیس کرده و از آنجا ضمن تعامل با ستاد مرکزی، بر تحولات میدانی در ادلب نیز نظارت دارد.

این مؤسسه اطلاعاتی همچنین با اشاره به سفر دبیرکل نجباء در فوریه ۲۰۲۰ به تهران نوشت: شیخ اکرم الکعبی در همایشی با نام «بزرگداشت شهدای جبهه مقاومت» سخنرانی کرد و گفت که نیروهای تحت امرش تا اخراج کامل نظامیان آمریکایی از عراق، به مبارزه ادامه خواهند داد.

بر پایه این گزارش، دبیرکل نجباء تصریح کرد: «ما مصمم هستیم تا انتقام فرماندهان شهید مقاومت را بگیریم و خود را برای جنگ آماده کرده‌ایم. شمارش معکوس برای ساعت صفر انتقام، آغاز شده است.»

اندیشکده صهیونیستی در پایان افزود: الکعبی در این سفر با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران از جمله مشاوران ارشد سیاسی و نظامی آیت‌الله خامنه‌ای، همچنین جانشین فرمانده سپاه پاسداران دیدار داشت و محور اصلی رایزنی‌های خود را بر مسئله «اخراج آمریکا از عراق» متمرکز کرد.

انتهای پیام
captcha