اجرای طرح سنجش و آموزش داوران قرآنی اوقاف در کردستان
کد خبر: 3946945
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸

اجرای طرح سنجش و آموزش داوران قرآنی اوقاف در کردستان

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کردستان از اجرای طرح ساماندهی و سنجش و آموزش داوران قرآنی اوقاف همزمان با سراسر کشور در استان کردستان خبر داد.

خلیل همتی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در راستای بهبود وضعیت داوران موجود به لحاظ کیفی و شناسایی استعدادهای داوری، آموزش، تربیت و به کارگیری آن‌ها در رشته‌ها و سطوح مختلف مسابقات قرآنی و به منظور تکمیل بانک اطلاعات داوران، طرح ساماندهی داوران قرآنی همزمان با سراسر کشور در کردستان اجرا می‌شود.

وی افزود: به دلیل شرایط سخت کرونایی امکان برگزاری دوره‌های سنجش و آموزش داوران قرآن به صورت حضوری وجود ندارد، در این راستا این دوره‌های آموزشی به صورت مجازی و همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کردستان عنوان کرد: در این راستا داوران قرآنی استان کردستان با مراجعه به سامانه سازمان اوقاف و امور خیریه باید نسبت به ثبت‌نام خود در دوره‌های آموزشی اقدام کنند و بعد از دریافت فایل‌های آموزشی در آزمون آن شرکت می‌کنند.

وی با اعلام اینکه داوران قرآنی براساس امتیازات لازم در این دوره‌های آموزشی به عنوان داوران شهرستانی، استان، منطقه‌ای و کشوری ساماندهی خواهند شد، بیان کرد: بعد از مشخص شدن سطح آن‌ها، داوران قرآنی در مسابقات مختلف قرآن و عترت به کارگیری خواهند شد.

همتی با اشاره به اینکه در حال حاضر هشت نفر داور آقا و سه نفر داور بانو در مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کردستان ما را یاری می‌دهند، اعلام کرد: داوران قرآنی سطح استان می‌توانند رزومه‌های قرآنی خود را به اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان ارسال کنند تا هم جواز حضور در این دوره‌های آموزشی و هم به کارگیری در مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه را کسب کنند.

وی در پایان یادآور شد: فعالیت‌های قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان در سه بخش فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی، فعالیت‌های آموزشی و فعالیت‌های پژوهشی و آموزش‌های تخصصی تقسیم‌بندی شده است، یادآور شد: ساماندهی و ارتقای سطح داوران، حافظان و قاریان از فعالیت‌های برجسته بخش پژوهشی و آموزش‌های تخصصی بوده که بسیار مورد توجه سازمان اوقاف و امور خیریه بوده است.

انتهای پیام
captcha