ایجاد فرصت‌های شغلی جدید با اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در سمنان
کد خبر: 3947701
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹

ایجاد فرصت‌های شغلی جدید با اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در سمنان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از ایجاد فرصت‌های شغلی جدید با اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در این استان خبر داد.

ایجاد فرصت‌های شغلی جدید با اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی‌استان، اسماعیل غنیان، مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان عصر روز گذشته 24 دی از ایجاد فرصت‌های شغلی جدید با اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در این استان خبر داد و گفت: با اجرای دقیق و مناسب طرح ملی مشاغل خانگی در استان شاهد ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در استان و به تبع آن شاهد رونق اقتصاد خانوار و جامعه خواهیم بود.
وی ادامه داد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی بعنوان یک نهاد توسعه‌ای و با هدف کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور همزمان در 31 استان کشور به ویژه در استان سمنان اجرا می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هدف از اجرای این الگو را تعامل با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در اجرای طرح و ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی، توانمندسازی و اتصال به بازار و ایجاد زیرساخت‌های بازاریابی برشمرد و افزود: فروش محصولات مشاغل خانگی و ایجاد امکان و تسهیل نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر فرآیند اجرای از طریق نرم‌افزار کنترل پروژه و بازدیدهای میدانی است.
غنیان با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مطلوب جهاددانشگاهی استان، از این نهاد به عنوان یک نهاد توسعه‌ای دانست و افزود: تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی و همچنین آموزش‌های کاربردی در مجموعه استان از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جهاددانشگاهی استان که نقش بسیار مطلوبی در توسعه استان داشته است.
غنیان  یادآور شد: فرصتهای شغلی جدید ناشی از اجرای برنامه‌های اشتغالزایی استان در حوزه‌های مختلف از جمله اعطای تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، تسهیلات مشاغل خانگی، طرح کارورزی، مشوق‌های بیمه‌ای، فعالیتهای تولیدی، خدماتی، پیمانکاری، کشاورزی و همچنین اشتغال بخش دولتی هستند.

انتهای پیام
captcha