جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را به صدور مجوز انتخابات در قدس شرقی ملزم کند
کد خبر: 3949090
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲
نخست‌وزیر فلسطین:

جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را به صدور مجوز انتخابات در قدس شرقی ملزم کند

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در اظهاراتی فشار جامعه بین‌الملل بر رژیم صهیونیستی برای صدور مجوز برگزاری انتخابات در بیت‌المقدس شرقی را خواستار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از شینهوآ، محمد اشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از جامعه جهانی خواست اسرائیل را تحت فشار قرار داده تا اجازه برگزاری انتخابات عمومی فلسطین در قدس شرقی(بیت المقدس شرقی) را بدهد.

اشتیه این درخواست را  در جلسه‌ای که در رام الله با دیپلمات‌های عرب و غیر عرب برگزار شده بود مطرح کرد و  گفت: ما به فشار بین‌المللی بر دولت اسرائیل نیاز داریم تا فلسطینیان ساکن بیت‌المقدس شرقی بتوانند در انتخابات عمومی که طبق توافق نامه‌های امضا شده از 22 ماه میِ (1 خرداد 1400) آغاز می‌شود، شرکت کنند.

اشتیه گفت که طبق توافقنامه‌های امضاشده بین فلسطین و اسرائیل، همه فلسطینیان در کرانه باختری، نوار غزه و بیت المقدس شرقی حق رقابت و رأی دادن در انتخابات را دارند.

جمعه گذشته، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین موعد برگزاری انتخابات پارلمانی، ریاستی و شورای ملی را تعیین کرد. براساس این حکم، انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مِی ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی ۳۱ آگوست (۹ شهریور 1400) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha