همکاری سمنان در برگزاری جشنواره رسانه «آیات» / رشد 100 درصدی بیمه فعالان قرآنی
کد خبر: 3954081
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
مدیرکل ارشاد سمنان خبر داد:

همکاری سمنان در برگزاری جشنواره رسانه «آیات» / رشد 100 درصدی بیمه فعالان قرآنی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از همکاری این استان در برگزاری چهارمین دوره جشنواره مطبوعات و رسانه آیات خبر داد و گفت: این جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می‌شود.

فرشید فلاح‌، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان

فرشید فلاح‌، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد چهارمین دوره جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات که به میزبانی این اداره کل برگزار می‌شود،‌ گفت: جشنواره آیات، مجموعه‌ای از جشنواره‌های هنری ـ قرآنی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود و یکی از این رشته‌ها، رسانه و مطبوعات است.

وی افزود: این جشنواره در دو بخش «اصلی» و «ویژه» برگزار می‌شود، بخش اصلی مربوط به رسانه و مطبوعات است که برای فعالان حرفه‌ای این عرصه و در رشته‌های سرمقاله، یادداشت، مصاحبه، گزارش، خبر، تیتر و عکس و... برپا می‌شود و در هر یک از این رشته‌ها به سه برگزیده برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان درباره رشته‌های بخش ویژه نیز اظهار کرد: در بخش ویژه، فضای مجازی محوریت دارد،‌ در این بخش شاهد رقابت در رشته‌هایی همچون انیمیشن، موشن‌گرافیک، پادکست، اینفوگرافیک، طرح و تصویر و پوستر و کلیپ خواهیم بود. در این بخش از هر رشته یک نفر برگزیده معرفی می‌شود.

فلاح بیان کرد: در بخش رسانه و مطبوعات، 18 نفر و در بخش ویژه نیز شش نفر و در مجموع 24 نفر به عنوان برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات معرفی می‌شوند. همچنین میزان جوایز در نظر گرفته شده برای تمامی برگزیدگان 85 میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه زمان ارسال اثر تا روزهای پایانی سال ادامه دارد، تصریح کرد: مخاطبان تا 28 اسفندماه فرصت دارند با مراجعه به سایت جشنواره آیات به نشانی ayat.farhang.gov.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند. مراسم اختتامیه نیز در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد. تلاش خواهد شد تا مراسم در استان سمنان برگزار شود، اما اگر شرایط کرونایی اجازه اجرای برنامه حضوری را ندهد، طی یک برنامه تلویزیونی نفرات برتر تجلیل می‌شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در پاسخ به سؤالی در مورد حمایت‌های این اداره کل از فعالان قرآنی استان سمنان، اظهار کرد: واقعیت این است که ما در عرصه فرهنگی کشور شاهد هزاران فعالیت هستیم، اما با این وجود نیاز فرهنگی کشور تأمین نمی‌شود. اگر همین سؤال را از فعالان هنر،‌ سینما، موسیقی،‌ تئاتر و ... نیز بپرسید، پاسخ خواهند داد که به هیچ وجه راضی نیستند و حق هم دارند، چرا که به فعالیت‌های فرهنگی به اندازه کافی توجه نشده است.

فلاح با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همواره از فعالیت‌های فرهنگی با عنوان بخش مظلوم فرهنگ یاد می‌کنند، گفت: این البته به معنای آن نیست که هیچ فعالیتی در این عرصه انجام نشده باشد. در استان سمنان بیش از 80 نفر تحت پوشش بیمه فعالان قرآنی قرار گرفته‌اند؛ با حضور معاون محترم قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان سمنان مقرر شد این تعداد افزایشی 100 درصدی داشته باشد.

وی افزود: علاوه بر موضوع بیمه فعالان قرآنی، فعالیت‌های متعدد دیگری برگزار می‌شود که جشنواره آیات یکی از آنها هست. در خصوص تکریم فعالان قرآنی نیز برنامه‌هایی را اجرا کرده‌ایم که از جمله آنها برپایی دو مراسم تکریم از فعالان قرآنی بوده است. در یکی از این مراسم‌ها از مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت که در دوران کرونا فعالیت داشتند، تجلیل شد و در مراسم دیگر از نخبگان قرآنی استان که در مسابقات قرآن درخشیده‌اند، تقدیر به عمل آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تأکید بر اینکه گزارش‌های آماری دستگاه‌ها مملو از فعالیت‌های قرآنی متعدد است،‌ گفت: با وجود گسترده بودن این فعالیت‌ها اما شاهد هستیم که این برنامه‌ها نیازهای مخاطبان را برآورده نمی‌کنند و باید اقدامات بسیار بیشتری را در دست اجرا قرار دهیم.

فلاح به سخنی از مقام معظم رهبری در مورد اجرای فعالیت‌های هوشمندانه اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های هوشمندانه به این معنی است که همه دست‌اندرکاران فرهنگی باید فعالیت‌های مازاد و اضافی که نیازها را برآورده نمی‌کند، حذف کنند و بر فعالیت‌های اثربخش تمرکز پیدا کنند. آرزوی تحقق چنین موضوعی را دارم.

وی در بخش پایانی به برگزاری نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: در این آزمون نیز حدود سه هزار نفر از استان سمنان ثبت نام کرده‌اند و به نسبت جمعیت، یکی از استان‌هایی هستیم که بیشترین ثبت نام را داریم، این نشان می‌دهد که مردم استان استقبال خوبی از فعالیت‌های قرآنی دارند.

انتهای پیام
captcha