مرحوم صفارزاده دلبستگی به مال و مقام نداشت
کد خبر: 3954221
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
در شب شعر «جشنواره شعر و داستان انقلاب» عنوان شد:

مرحوم صفارزاده دلبستگی به مال و مقام نداشت

شب شعر «جشنواره شعر و داستان انقلاب» عصر روز گذشته با شعرخوانی شاعران پیشکسوت و افتتاح تالاری به نام طاهره صفارزاده مترجم قرآن برگزار شد.

شب شعر «جشنواره شعر و داستان انقلاب» برگزار شدبه گزارش ایکنا به نقل از سپهر سوره هنر، در شب شعر «جشنواره شعر و داستان انقلاب» شاعران پیشکسوت از جمله صادق رحمانی، علی محمد مودب و علی داوودی ، همچنین تعدادی از شاعر جوان کشورمان که به مرحله نهایی بخش شعر جشنواره راه یافته‌اند، همچون دادیار حامدی، طیبه شامانی، رضا یزدانی، حسنا محمدزاده، سید سلمان علوی گنابادی، علی سلیمانی، مائده هاشمی و عاطفه جوشقانیان به شعر خوانی پرداختند.

در حاشیه این مراسم، تالار زنده‌یاد «طاهرصفارزاده» با حضور عباس محمدی، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی، علی داودی؛ مدیر دفتر شعر، ناصرفیض؛ مدیر دفتر طنز حوزه هنری و عباس حسین‌نژاد؛ قائم مقام سپهر سوره هنر، حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی، جلال صفارزاده و تعدادی از شعرا و پژوهشگران حوزه ادبیات برگزار شد و حاضران به بیان خاطرات خود از فعالیت‌های فرهنگی و سلوک اخلاقی این زن اندیشمند مسلمان و مترجم قرآن پرداختند.

حجت الاسلام دعایی، محقق و مدیرمسئول روزنامه اطلاعات و از شاگردان امام خمینی(ره)، به بیان خاطراتی از سلوک رفتاری این بانوی فرهیخته و همچنین دیدار ایشان با امام(ره) پرداخت و شعری را که برای رهبر کبیر انقلاب در هنگام اقامت در پاریس سروده بود را در مراسم خواند.

وی افزود: مقام معظم رهبری هم هنگامی که این زن اندیشمند مسلمان به ملاقاتشان رفتند، از تیم حفاظت خواسته بودند که با احترام بسیار از ایشان استقبال شود.

جلال صفارزاده، برادر زنده‌یاد طاهره صفارزاده نیز در این مراسم، با بیان اینکه وی هیچ نوع دلبستگی به مال و مقام دنیایی نداشت، گفت: وی بابت بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی‌ که انجام ‌می‌داد هیچ حقوقی دریافت نمی‌کرد و حتی از سازمانی که ۱۷ سال در آنجا فعالیت کرد، هیچ مبلغی دریافت نکرد.

یادآور می‌شود، طاهره صفارزاده، شاعر، نویسنده، محقق و مترجم قرآن کریم در سال ۱۳۷۱ از سوی وزارت علوم و آموزش عالی به عنوان استاد نمونه اعلام و در سال ۱۳۸۰ پس از انتشار ترجمه «قرآن کریم» به عنوان خادم القرآن انتخاب شد. وی در ماه مارس ۲۰۰۶ همزمان با برپایی جشن روز جهانی زن از سوی سازمان نویسندگان آفریقا و آسیا به عنوان شاعر مبارز و زن نخبه و دانشمند مسلمان برگزیده شد.

از زنده‌یاد صفارزاده تاکنون علاوه بر مقالات و مصاحبه‌های علمی و اجتماعی، بیش از ۱۴ مجموعه شعر و ۱۰ کتاب ترجمه یا نقد ترجمه در زمینه‌های ادبیات، علوم، علوم قرآنی و حدیث منتشر و گزیده سروده‌های ایشان به زبان‌های گوناگون ترجمه شده است. این اندیشمند بزرگ در آبان ۱۳۸۷ درگذشت.

انتهای پیام
captcha