افتتاح مدرسه زمستانه حقوق کودک در سمنان
کد خبر: 3954405
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹

افتتاح مدرسه زمستانه حقوق کودک در سمنان

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری از افتتاح مدرسه زمستانه حقوق کودک در سمنان خبر داد و گفت: یکی از اهداف بلند افتتاح مدرسه زمستانه‌ حقوق کودک در استان‌ها جلب توجه مسئولان به موضوع مهم حقوق کودکان به ویژه در این شرایط سخت کرونایی است.

افتتاح مدرسه زمستانه حقوق کودک در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری ظهر امروز 28 بهمن در مراسم افتتاح مدرسه زمستانه حقوق کودک به میزبانی استانداری اظهار کرد: ۲۳ میلیون نفر بالغ بر یک سوم جمعیت کشور را کودکان و افراد زیر ۱۸ سال سن تشکیل می‌دهند که توجه به حقوق اساسی این قشر از جامعه همواره باید مورد توجه باشد.

وی جلب توجه مسئولان به موضوع مهم حقوق کودکان به ویژه در این شرایط سخت کرونایی را یکی از اهداف اصلی افتتاح مدرسه زمستانه‌ حقوق کودک در استان‌ها برشمرد.

عباسی با اشاره به اینکه تاکنون در ۱۴ استان کشور، مدرسه حقوق کودک گشایش یافته متذکر شد: در این مدارس در ارتباط با آموزش، ترویج و ارتقا حقوق کودک مباحث لازم ارائه خواهد شد که هم‌افزایی بین دستگاهی در ارتباط با اهمیت حقوق کودک باید بیش از پیش مورد توجه باشد.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری رصد مشکلات در این حوزه را یکی دیگر از اهداف مهم افتتاح مدرسه زمستانه حقوق کودک دانست و افزود: در این کارگاه‌ها قرار است با زبان کودکان برای توجه به حقوق اولیه این قشر از جامعه قدم‌های مثبتی برداشته شود.

فاطمه منصوری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری نیز در این نشست با بیان اینکه شاخص بین‌المللی حقوق کودکان بر مبنای پنج اصل مهم حق زندگی، حق سلامتی، حق تعلیم و تربیت، حق محافظت و مساعی هر یک از کشورها در تطبیق حقوق مذکور است، یادآور شد: توجه به حقوق کودک ریشه‌های قوی مذهبی و فرهنگی در جامعه ما دارد.

منصوری افزود: هویت جامعه بر اساس محیط سالم و متناسب فراهم می‌شود که یک جامعه با هویت، قدم‌های استواری در راه توسعه بر خواهد داشت که در این راستا تحرکات و اقداماتی در زمینه کودکان و توجه به حقوق آنان صورت گرفته که قانون جدید حقوق کودکان و نوجوانان با رویکرد حمایتی از مهم‌ترین آن‌ها است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری با تاکید بر اینکه قانون حمایت از کودکان، تغییرات مثبت و رو به جلویی را در زمینه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در ایران ایجاد خواهد کرد افزود: ساختارهای قانونی لازم را برای همکاری نهادهای مختلف در این امر مهم فراهم می‌کند.

معاون استاندار سمنان  گفت: باید با آموزش و فرهنگ‌سازی در سطح جامعه و ایجاد انطباق ذهنی در سطح افکار عمومی، زمینه ارتقای حقوق کودکان در جامعه را فراهم سازیم.

محمد جعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان نیز با بیان اینکه نگاه دین مبین اسلام به کودکان، حمایتی است و به هیچ عنوان در فریضه دینی ما نگاه سرکوب‌گرایانه به کودکان معنا ندارد، اظهار کرد: اولین گام در اجرای حقوق کودکان توجه به نظام خانواده است از سوی دیگر باید گفت راه‌اندازی کانون اصلاح و تربیت به طور ویژه در استان سمنان پیگیری شود..

انتهای پیام
captcha