فعالیت‌های مساجد به‌صورت فرهنگ برای مردم نهادینه شود
کد خبر: 3958261
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹

فعالیت‌های مساجد به‌صورت فرهنگ برای مردم نهادینه شود

نماینده ولی فقیه در استان سمنان مسجد را در فرهنگ دینی و اسلامی مبدأ همه امور اجتماعی سیاسی و حتی اجتماعی و اقتصادی دانست و گفت: فعالیت‌های مساجد باید خودجوش و به‌صورت فرهنگ برای مردم نهادینه شود.

فعالیت‌های مساجد به صورت فرهنگ برای مردم نهادینه شود

به گزارش ایکنا از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، روز گذشته، 17 اسفند در آستانه سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری این استان با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همگام با دیگر ارکان فرهنگی در مسجد باید برای کادرسازی تلاش کنند، گفت: با تعامل و همکاری برای تربیت نیروهای انقلابی بیش از پیش برنامه‌ریزی و جدیت کنند.

وی ساخت و احیای مساجد در اسلام را کانون انتشار هدایت‌های دینی، تعالی و تبیین معارف اسلامی و دینی برشمرد و بیان کرد: انقلاب اسلامی از مساجد شروع شد که در این راستا بقای مسجد نیز باید در مساجد صورت گیرد.

آیت‌الله شاهچراغی ادامه داد: مسجد تنها مکانی برای اقامه نماز نیست بلکه انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی از مهمترین خدمات کانون‌های مساجد با محوریت مسجد باید باشد.

امام‌جمعه سمنان بر تعاون و همکاری در اجرای برنامه‌ها تأکید کرد و افزود: مسئولان و ارکان مسجد در حوزه‌های فرهنگی و هنری نیز تعامل و همکاری را سرلوحه کار خود قرار دهند تا بتوان در برابر آسیب‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی مقاومت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر ضرورت توجه به روستاها در اجرای طرح و برنامه‌های مختلف تأکید کرد و افزود: نوجوانان و جوانان در روستاها مشتاق اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری هستند و برای سالم ماندن این نسل از انحرافات و آسیب‌های موجود باید هدایتگری در قالب مساجد صورت گیرد.

آیت‌الله شاهچراغی اظهار کرد: اگر تربیت کودکان و نوجوانان در این سنین فراموش شود مشکلات خطرناکی در زندگی فردی و اجتماعی آنان به‌وجود خواهد آمد. کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و حلقه‌های صالحین پایگاه‌های بسیج در مسجد باید نقش هدایتگری در حوزه فرهنگی و اجتماعی را ایفا کنند.

امام‌جمعه سمنان به اهمیت نظارت بیشتر بر برنامه‌های کانون‌های مساجد اشاره کرد و گفت: برنامه‌های فرهنگی هنری باید رنگ اسلامی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha