افتتاح دومین آزمایشگاه تخصصی تشخیص ویروس کرونا در سمنان
کد خبر: 3961079
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

افتتاح دومین آزمایشگاه تخصصی تشخیص ویروس کرونا در سمنان

دومین آزمایشگاه تخصصی ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با قابلیت تشخیص ویروس کرونا و دیگر ویروس‌ها با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افتتاح شد.

افتتاح دومین آزمایشگاه تخصصی تشخیص ویروس کرونا در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، نوید دانایی، رییس این دانشگاه عصر روز گذشته 3 فروردین در مراسم افتتاح آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی این دانشگاه در مجتمع آموزشی، پژوهشی و بهداشتی تدین سمنان  اظهار کرد: با افتتاح دومین آزمایشگاه تخصصی ویروس‌شناسی این دانشگاه با قابلیت تشخیص ویروس کرونا (کووید۱۹)، ظرفیت تشخیصی در زمینه ویروس کرونا به سه برابر افزایش می یابد.

به گفته دانایی؛ در حال حاضر با راه‌اندازی این مجموعه، آمادگی تشخیص روزانه یکهزار آزمایش کرونا در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، فراهم می شود.
وی با بیان اینکه این آزمایشگاه در زیربنای ۸۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شده گفت: تلاش شد تا این مجموعه با بهترین امکانات و تجهیزات استاندارد آماده بهره‌برداری شود.
وی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: در صورت بروز هرگونه علایم بیماری، شهروندان از طریق مراکز منتخب غربالگری کووید ۱۹ شرایط سلامت خود را پیگیری کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان یادآور شد: انتقال ویروس در جمع‌های خانوادگی و اماکن پرتردد اتفاق می‌افتد و بهتر است از دورهمی خانوادگی در شرایط فعلی پرهیز شود.

انتهای پیام
captcha