شب شعر بین‌المللی مقاومت در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3961291
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱

شب شعر بین‌المللی مقاومت در یزد برگزار می‌شود

اولین شب شعر بین‌المللی مقاومت با عنوان «حُسن یوسف» ویژه دومین کنگره ملی بزرگداشت چهار هزار شهید استان دارالعباده و دارالعلم یزد برگزار می‌شود.

شب شعر بین‌المللی مقاومت در یزد برگزار می‌شودعالیه مهرابی، دبیر شب شعر بین‌المللی مقاومت «حُسن یوسف» در استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد اظهار کرد: شب شعر حُسن یوسف در راستای برگزاری دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان یزد و با هدف بازنگری شعر مقاومت، تولید اشعار مقاومت، گفت‌و‌گو، همفکری و تعامل با شاعران حوزه ادبیات مقاومت در کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 5 شاعر از کشورهای لبنان، عراق و سوریه در این شب به صورت ویدئو کنفرانس به شعرخوانی می‌پردازند گفت: در این شب شعر یک شاعر از دمشق، یک شاعر از لاذقیه سوریه، دو شاعر از عراق و یک شاعر از لبنان به صورت مجازی حضور پیدا خواهند کرد.

مهرابی از حضور شاعران مطرح بین‌المللی از جامعة‌المصطفی خبر داد و افزود: در این شب شعر ظرفیت شعرخوانی 15 شاعر به صورت آنلاین وجود دارد، البته تلاش ما این بود شعرایی را به این شب شعر دعوت کنیم که کشور آنها در حال مقاومت هستند.

دبیر شب شعر بین‌المللی مقاومت با بیان اینکه این شب شعر نهم فروردین بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه امیرچقماق برگزار می‌شود افزود: هماهنگی‌های مختلفی در رابطه با هرچه بهتر برگزار شدن این شب شعر انجام شده است.

انتهای پیام
captcha