شب شعر بین‌المللی مقاومت در یزد برگزار ‌شد
کد خبر: 3961713
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۱

شب شعر بین‌المللی مقاومت در یزد برگزار ‌شد

نخستین شب شعر بین‌المللی مقاومت با عنوان «حُسن یوسف» ویژه دومین کنگره ملی بزرگداشت چهار هزار شهید استان دارالعباده و دارالعلم یزد برگزار شد.

شب شعر بین‌المللی مقاومت در یزد برگزار ‌شدبه گزارش ایکنا از یزد، نخستین شب شعر بین‌المللی مقاومت با عنوان «حُسن یوسف» ویژه دومین کنگره ملی بزرگداشت چهار هزار شهید استان دارالعباده و دارالعلم یزد، شامگاه، 9 فروردین با حضور جمعی از اقشار مختلف و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محل امیرچقماق یزد برگزار ‌شد.

در این مراسم شعرایی از کشورهای مختلف حوزه مقاومت به صورت مجازی سروده‌های خود را قرائت کردند، همچنین تعدادی از شعرای مناطق مختلف کشور به اجرای برنامه پرداختند.

عالیه مهرابی، دبیر شب شعر بین‌المللی مقاومت «حُسن یوسف» در استان یزد در حاشیه این مراسم به ایکنا گفت: این شب شعر در راستای برگزاری دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان یزد و با هدف بازنگری شعر مقاومت، تولید اشعار مقاومت، گفت‌و‌گو، همفکری و تعامل با شاعران حوزه ادبیات مقاومت در کشورهای مختلف برگزار ‌شد.

وی با اشاره به اجرای مجازی پنج شاعر از کشورهای لبنان، عراق و سوریه، بیان کرد: در این مراسم یک شاعر از دمشق، یک شاعر از لاذقیه سوریه، دو شاعر از عراق و یک شاعر از لبنان به صورت ویدئو کنفرانس به شعرخوانی پرداختند.

یادآور می‌شود، هنرنمایی مهران رحمانی هنرمند کشوری، تجلیل از شعرای برتر و رونمایی از کتاب عالیه مهرابی، شاعر برجسته یزد با موضوع مقاومت از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha