شرط اصلی مشارکت در انتخابات امیدآفرینی در جامعه است
کد خبر: 3970521
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

شرط اصلی مشارکت در انتخابات امیدآفرینی در جامعه است

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه امیدآفرینی در بین مردم حضور حداکثری در انتخابات را در برخواهد داشت، گفت: دشمنان با برنامه‌های مختلف به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم هستند.

شرط اصلی مشارکت در انتخابات امیدآفرینی در جامعه است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی، رییس شورای فرهنگ عمومی شاهرود، عصر روز گذشته 19 اردیبهشت در نشست مشترک شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با بیان اینکه می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق و درست از فضای مجازی برای ایجاد امیدآفرینی استفاده کرد، گفت: فضای مجازی دارای ظرفیت‌های فراوانی است اما آسیب‌هایی هم دارد.

امینی به آسیب‌های فضای مجازی از جمله از بین بردن آبروی مردم و تشویش اذهان عمومی اشاره کرد و افزود: مسوولان نباید مرعوب فضای مجازی شوند ، بلکه با قدرت به خدمتگزاری ادامه دهند.

وی ساماندهی فضای مجازی را بسیار مهم دانست و افزود: می‌توان با ساماندهی درست از این ظرفیت برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات استفاده نمود.

ابوطالب جلالی، فرماندار شهرستان شاهرود نیز با تاکید بر اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی را باید تمامی دستگاههای اجرایی شهرستان اجرا کرده و در برابر آن پاسخگو باشند یادآور شد: اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی برای دستگاههای اجرایی تکلیف است، افزود: عمل نکردن به مصوبات یک تخلف آشکار است.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه از زمان آغاز روند اجرایی انتخابات تاکنون مسایل به طور دقیق بررسی و در دستور کار قرار گرفت، گفت: از ۱۸ اسفند سال گذشته و حتی قبل از آن همه مراحل اجرایی با دقت تمام پیش برده شد و این کار خدشه ای به سایر فعالیت ها در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی وارد نکرده است.

جلالی تعداد ثبت نام کنندگان در حوزه روستایی را ۶۱۱ تن دانست و افزود: دشمنان نظام اسلامی و رسانه‌های آنها با برجسته کردن برخی مشکلات تلاش می‌کنند مردم را از مشارکت در انتخابات ناامید کرده و حضور آنها را بی‌نتیجه جلوه دهند.

به گفته وی، برخی می‌خواهند ناکارآمدی را فقدان دستاورد تلقی کرده و به نظام نسبت دهند که در این راستا در حوزه سیاسی فرمانداری شهرستان به نوبه خود تکلیف دارد برنامه مناسبی برای گروه های سنی داشته باشد و همچنین دستگاههای نظارتی هم مسایلی از جمله پدیده‌های نوظهور را مورد رصد قرار می‌دهند.

جلالی با اشاره به اینکه سپاه ناحیه شاهرود در ارتباط با ناهنجاری ها در حوزه گردشگری طرحی ارائه کرده است، ابراز داشت: مسوولان شهری و دستگاه های اجرایی باید مراقبت بهتر و جدی تری در حوزه گردشگری داشته باشند در پارک ها و فضاهایی بیرونی شهر نگرانی هایی وجود دارد.

فرماندار شهرستان شاهرود ادامه داد: براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا برای تمامی شهرستان هایی که در وضعیت قرمز و نارنجی هستند، ممنوعیت سفر اعمال می شود.

وی با بیان اینکه شهرستان شاهرود هم چون در وضعیت نارنجی قرار دارد، طرح ممنوعیت سفر اجرا خواهد کرد، افزود: از هفته گذشته نیروی انتظامی محدودیت هایی برای ورود به شهر در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام
captcha