سومین جشنواره ملی «چلچراغ» شیراز آغاز به کار می‌کند
کد خبر: 3974285
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
در ایام دهه کرامت؛

سومین جشنواره ملی «چلچراغ» شیراز آغاز به کار می‌کند

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) با بیان اینکه سومین جشنواره ملی «چلچراغ» یکی از برنامه‌های ایام دهه کرامت این حرم مطهر است، افتتاح و اعلام فراخوان این جشنواره در ایام دهه کرامت انجام خواهد شد.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) امروز، 8 خرداد در جلسه کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه کرامت استان فارس که در این حرم مطهر برگزار شد، به برنامه‌های این حرم در ایام دهه کرامت اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های ایام دهه کرامت برگزاری سومین جشنواره چلچراغ است.

وی از ارسال یک هزار و 125 اثر به دبیرخانه دومین دوره این همایش ملی خبر داد و افزود: در ایام دهه کرامت افتتاحیه و اعلام فراخوان سومین دوره این همایش انجام خواهد شد، همچنین در ابتدای ایام دهه کرامت امسال انجمن خوشنویسی «کاتبان وحی» در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) راه‌اندازی خواهد شد.

سلامی برگزاری تجمع «بانوان احمدی» در سالروز ولادت حضرت معصومه(س)، تجلیل از بانوان موفق در عرصه‌های موفق، برگزاری مراسم «خدمت کریمانه» با حضور خانواده‌های شهدا، برگزاری سخنرانی مذهبی و مولودی‌خوانی را از جمله برنامه‌های حرم مطهر در ایام دهه کرامت برشمرد.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) بیان کرد: مراسم گرامیداشت روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) در روز چهارشنبه، 26 خرداد با سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی و مولودی‌خوانی احمد واعظی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری جشن ویژه کودکان از دیگر برنامه‌های این ایام است، افزود: خطبه‌خوانی خادمین آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با حضور یک هزار و 500 نفر از خادمین را خواهیم داشت و پس از آن مراسم ضریح مطهر حضرت شاهچراغ(ع) گلباران می‌شود و در این ایام کتاب «مدفونین در حرم» در ایام دهه کرامت رونمایی می‌شود.

سلامی با تصریح اینکه در شب میلاد حضرت امام رضا(ع) نیز حجت‌الاسلام حسین آبادی، معاون مسجد مقدس جمکران در حرم شاهچراغ(ع) سخنرانی خواهد کرد، گفت: همچنین خادمان آستان مقدس رضوی نیز در این حرم مطهر حضور می‌یابند.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) همچنین برپایی نمایشگاه «امین ولایت» در صحن حضرت معصومه(س) و جشنواره سرود «امین ولایت» برای ایجاد تولیدات پیرامون حضرت شاهچراغ(ع) را از دیگر برنامه‌های این ایام اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه معرفی شخصیت حضرت شاهچراغ(ع) باید در دستور کار رسانه‌ها قرار گیرد، افزود: رسانه‌ها توجه ویژه به حضرت شاهچراغ(ع) داشته باشند.

سلامی دهه کرامت را بهترین زمان برای معرفی شخصیت حضرت شاهچراغ(ع) دانست و گفت: متأسفانه کمتر نسبت به معرفی حضرت شاهچراغ (ع) کار انجام شده است.

انتهای پیام
captcha