ایجاد 6 رشته تحصیلی جدید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان
کد خبر: 3979809
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴

ایجاد 6 رشته تحصیلی جدید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان از موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تاسیس 6 رشته برای سال تحصیلی جدید در این دانشگاه خبرداد.

ایجاد 6 رشته تحصیلی جدید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، رضا نقدی ، رییس این دانشگاه امروز 3 تیر با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای مأموریت پرورش دانشجوی ماهر و کارآفرین را بر عهده دارد گفت: در این راستا رشته‌های تحصیلی موجود در دانشگاه با توجه به نیاز جامعه و بازار کار انتخاب می‌شوند.
وی رشته‌های جدید این دانشگاه را تربیت‌بدنی، شبکه‌های کامپیوتری، معماری داخلی و گیاه پزشکی در مقطع کاردانی و مهندسی حرفه‌ای معماری و تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش مدیریت و برنامه‌ریزی تربیت بدنی در مقطع کارشناسی ناپیوسته دانست وو گفت: با اضافه شدن این 6 رشته به سبد آموزشی این دانشگاه، تعداد رشته‌های این دانشگاه به 58 رشته رسید.
نقدی با تاکید بر اینکه این دانشگاه تلاش می‌کند از طریق تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی ، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت ، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان فراهم کند اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه فنی و حرفه‌ای با توجه به نیاز نیروی انسانی ماهر تنها دانشگاهی است که مجوز توسعه فضای فیزیکی، جذب هیئت علمی، راه اندازی رشته‌های جدید و افزایش دانشجو را دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان تربیت تکنسین ماهر را یکی از رسالت‌های مهم این دانشگاه برشمرد و افزود: آمار اشتغال به کار پسران فارغ‌التحصیل از واحدها و مراکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ۶۷ درصد است.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای با مأموریت تربیت تکنسین بازار کار و صنعت، یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور با ۱۸۱ دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه‌ای و جمعیت دانشجویی بالغ بر ۱۶۰ هزار نفر در سراسر کشور است؛ یادآور شد: بر اساس بررسی‌های آماری ، ۶۰ درصد دانشجویان دختر پس از فارغ‌التحصیل شدن از مراکز وابسته به این دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند.
نقدی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان در حال حاضر با داشتن بیش از 4 هزار دانشجو و 4 دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان در حال ارائه خدمت به جوانان این مرز و بوم است.

وی با تاکید بر اینکه ثبت‌نام پذیرش در مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org از 30 خرداد آغاز شده و تا 6 تیر ماه ادامه می‌یابد گفت: این دانشگاه به عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار در حوزه‌های مهارتی ، تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و مأموریت خود را دنبال می‌کند.

انتهای پیام
captcha