نبود آمارهای دقیق مانع ساماندهی فرهنگیان شده است
کد خبر: 3981010
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹

نبود آمارهای دقیق مانع ساماندهی فرهنگیان شده است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس گفت: نبود آمار درست، دقیق و شفاف ساماندهی فرهنگیان را دشوار کرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از تهران‌نیوز، شیوا قاسمی‌پور از نبود آمارهای دقیق و روشن به عنوان یکی از مشکلات پیش روی ساماندهی معلمان یاد کرد و گفت: این نقیصه که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به آن پرداخته، به چالشی برای ساماندهی نیروها در نظام آموزشی کشور تبدیل شده است.

وی با اشاره به برخی آمارها درباره وضعیت استخدامی فرهنگیان، گفت: آمارها می‌گویند ۵۵ درصد معلمان استخدام رسمی، ۲۵ درصد کارکنان تخصصی، ۷ درصد نیروهای حق‌التدریس، ۴ درصد اداری و ۶ درصد خدمتگزار هستند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی انتقادات نسبت به کمبود معلم در نظام آموزشی کشور، خاطرنشان کرد: اگرچه گفته می‌شود طی سه سال گذشته در مجموع قریب به ۲۶۰ هزار نیرو جذب شده‌اند، اما همچنان کمبود نیرو در مقاطع مختلف تحصیلی احساس می‌شود.

وی با اشاره به جذب ۱۷۲ هزار معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸، ادامه داد: همچنین بنابر مصوبه مجلس مقرر شد۸۰ هزار نفر به استخدام آموزش و پرورش درآیند.

قاسمی‌پور تاکید کرد: به این ترتیب طی چند سال اخیر بخش زیادی از نیروی انسانی مورد نیاز بدنه آموزش و پرورش به طُرق مختلف تامین شده، البته باید برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها به منظور استخدام نیرو و رفع نیاز نظام آموزشی کشور به نیروی انسانی تداوم یابد.

وی یادآور شد: تعیین تکلیف نحوه جذب و استخدام نیروهای فعال در آموزش و پرورش اعم از نیروهای حق‌التدریس، نهضتی و پیش‌دبستانی یکی از مطالبات فرهنگیان است که باید در قالب چارچوبی مدون محقق شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: باید سیاست واحدی در وزارت آموزش و پرورش تعریف و بر مبنای آن معضل چندین ساله استخدام و تبدیل وضعیت بخشی از نیروها حل شده و بیش از این به آینده موکول نشود.

انتهای پیام
captcha