هشدار در خصوص احتمال وقوع خیز پنجم کرونا در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3982412
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵

هشدار در خصوص احتمال وقوع خیز پنجم کرونا در چهارمحال‌وبختیاری

استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اولویت مردم، مسئولان و دستگاه‌های تخصصی امر نظارت بر رعایت پروتکل‌ها قرار نگیرد، در آینده‌ای نه چندان دور این استان نیز وارد خیز پنجم کرونا خواهد شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اقبال عباسی، استاندار، ۱۵ تیرماه در جلسه ستاد مدیریت کرونا در استان با اشاره به اینکه زنگ خطر پیک پنجم کرونا در کشور به صدا درآمده است، اظهار کرد: اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اولویت مردم، مسئولان و دستگاه‌های تخصصی امر نظارت بر رعایت پروتکل‌ها قرار نگیرد، در آینده‌ای نه چندان دور این استان نیز وارد خیز پنجم کرونا خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: فرمانداران شهرستان‌های ده‌گانه در اسرع وقت با حضور اعضای شورای تامین شهرستان و اعضای ستاد کرونا به‌منظور اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی تصمیم‌گیری کنند، تصمیمات این جلسه به منزله مصوبه ستاد استانی کرونا است.

وی با بیان اینکه دورهمی‌های خانوادگی، برگزاری مراسمات و تجمعات انتخاباتی و حضور گردشگران در چهارمحال و بختیاری در یک ماه اخیر هشدار افزایش آمار ابتلا به کرونا را می‌داد، عنوان کرد: باید با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را نقض می‌کنند، برخورد لازم صورت بگیرد.

عباسی با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی ملزم به رعایت مصوبه دورکاری برای کارمندان هستند، گفت: اگر مدیر دستگاهی نسبت به این مسئله بی‌توجه است باید به تخلفات اداری معرفی شود، همچنین دورکاری کارمندان بنابر تشخیص مدیر انجام شود، اگر مدیر احساس می‌کند حضور کارمند و کارشناسی در اداره ضرورت دارد و آن فرد نمی‌تواند از راه دور به امورات اداری رسیدگی کند، می‌تواند دورکاری این کارمند را لغو و سایر کارمندان را که امکان دورکاری برای آن‌ها فراهم است به دورکاری بفرستند، اما میزان حضور کارکنان و دورکاری در اداره باید براساس وضعیت رنگ‌بندی اعمال شود.

استاندار با بیان اینکه در حال حاضر و باتوجه به شرایط کرونایی مخالف برگزاری هرگونه نمایشگاه در استان هستیم، گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی نیز باید با مجوز دانشگاه علوم‌پزشکی باشد، نظارت بر صنوف نیز تشدید شود.

وی در پایان در خصوص ورود اتوبوس‌های حامل گردشگر به چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: رانندگان این خودروها باید از پایانه‌های رسمی کشور صورت وضعیت تهیه کنند و مبدا و مقصد آن‌ها نیز مشخص باشد، در غیر این‌ صورت ورود آن‌ها به استان غیرقانونی است و باید با آن‌ها برخورد شود.

انتهای پیام
captcha