تحصیل 3000 دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان
کد خبر: 3982504
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵

تحصیل 3000 دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به آمار 64 درصدی جذب فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در بازار کار گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان ۳۰۰۰ دانشجو در شهرهای سمنان، دامغان و شاهرود به تفکیک‌ جنسیت دارد.

تحصیل 3000 دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، رضا نقدی، رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، عصر روز گذشته 15 تیر در جلسه شورای مهارت استان با اشاره به اینکه آمار اشتغال دانشگاه فنی و حرفه‌ای جزو بالاترین آمار اشتغال دانشگاههای کشور است گفت: یکی از دلایل آمار اشتغال ۶۴ درصدی این دانشگاه جذب فارغ‌التحصیلان هنرستانهاست.‌

وی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان ۳۰۰۰ دانشجو در شهرهای سمنان، دامغان و شاهرود به تفکیک‌ جنسیت دارد که در این راستا کاهش چشمگیر تعداد دانشجویان کاردانی در دو دهه اخیر را نیز شاهد هستیم.

نقدی با بیان اینکه ۷۰ درصد دانشجویان این دانشگاه در دوره کاردانی و ۳۰ درصد در دوره کارشناسی مشغول به تحصیل هستند اظهار کرد: در سطح دانشگاههای فنی و حرفه‌ای استان ۶۰ رشته درسی فعال داریم که از این تعداد ۴۰ رشته کاردانی و ۲۰ رشته مربوط به دوره‌های کارشناسی است.

به گفته وی؛ بین ۶۰ تا ۷۰ درصد از دروس دانشجویان دانشگاههای فنی و حرفه‌ای در کارگاهها و آزمایشگاهها تعریف شده که بر این اساس خوشبختانه اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بیشتر استاد کارند تا اساتید صرفا نظری و تئوری.

نقدی با بیان اینکه دغدغه ما در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان رفع نیاز صنایع این استان به نیروی متخصص است، متذکر شد: در طی دو سال گذشته ۲۰ رشته متناسب با نیاز صنعت در استان ایجاد شده است.

انتهای پیام
captcha