راه‌اندازی ۲۵۰ مرکز بهداشت واکسن کرونا در اردبیل
کد خبر: 3986538
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵

راه‌اندازی ۲۵۰ مرکز بهداشت واکسن کرونا در اردبیل

استاندار اردبیل، از راه‌اندازی ۲۵۰ مرکز بهداشت تزریق واکسن کرونا ویژه افراد بالای ۵۵ سال در استان خبر داد.

راه‌اندازی ۲۵۰ مرکز بهداشت واکسن کرونا در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل، چهارم مردادماه، در جلسه قرارگاه شهید سلیمانی سپاه حضرت عباس(ع) استان، اظهار کرد: ۴۰مرکز بهداشتی در سطح شهر اردبیل و در کل استان ۲۵۰ مرکز بهداشت با کادر‌های مجرب جهت تزریق واکسن کرونا راه اندازی شده و آمادگی کامل برای واکسینه کردن افراد بالای ۵۵ سال را دارند.

استاندار اردبیل، تاثیر واکسن‌های استاندارد کرونا را در افراد بالای شصت سال بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: ۱۲۵ هزار نفر از جمعیت استان واکسینه شده‌اند که ۳۵ هزار نفر از این جمعیت هر دو دز را دریافت کرده‌اند و برای ۹۰ هزار نفر دز نوبت اول تزریق شده است که در بین بستری‌ها کمتر کسی مشاهده می‌شود که واکسینه شده باشد.

وی بیان کرد: آمار افراد بالای سن ۵۵ سال بیش از ۲۰۰ هزار نفر اعلام شده و در این رنج سنی باید بیشتر توجه شود تا همه افراد بالای سن ۵۵ در این دوره واکسینه شوند.

بهنام‌جو از مردم استان خواست نسبت به تزریق واکسن کوید ۱۹ در مراکز بهداشتی حضور یابند و به‌صورت رایگان که این واکسن‌ها استاندارد بهداشت جهانی دارند اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل، تصریح کرد: واکسن‌های موجود هیچگونه عوارض جانبی نداشته و در راستای تسریع روند و افزایش جمعیت واکسینه شده همکاری مردم بسیار با اهمیت است و باید در این مورد مردم همکاری لازم را داشته باشند تا این ویروس ناخوانده ریشه‌کن شود.

وی ادامه داد: در برخی از شهرستان‌ها از جمله شهرستان نیر و پارس آباد مغان استقبال خوبی از اکیپ‌هایی که برای تزریق واکسن کرونا مستقر هستند شده است و امیدواریم در دیگر شهرستان‌ها هم مردم با احساس مسئولیت بیشتر نسبت به واکسینه شدن همکاری‌های لازم را با کادر‌های مستقر داشته باشند.

بهنام‌جو تصریح کرد: هفته گذشته تنها شهرستان اردببل وضعیت قرمز داشته، اما در هفته جاری شهرستان‌های خلخال، مشگین‌شهر و گرمی نیز وضعیت قرمز دارند و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی پر شده‌اند.

استاندار اردبیل، با بیان اینکه ۱۰ برابر بستری‌ها در خانه‌هایشان قرنطینه هستند، افزود: این آمار بسیار تکان دهنده و خطرناک است و نسبت به پیک‌های گذشته باید حساسیت بیشتر به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه داشت.

انتهای پیام
captcha