تزریق ۶۶ هزار دُز واکسن در ۶ شهر سمنان
کد خبر: 3986898
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۸

تزریق ۶۶ هزار دُز واکسن در ۶ شهر سمنان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان با اشاره به تزریق ۶۶ هزار دُز واکسن در ۶ شهرستان تحت پوشش این دانشگاه گفت: در نوبت اول واکسیناسیون در دانشگاه علوم پزشکی سمنان ۵۰ هزار نفر، دُز اول را دریافت کردند. همچنین تعداد ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر نیز دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند و مجموع ۶۶ هزار دُز واکسن تزریق شده است.

تزریق ۶۶ هزار دوز واکسن در 6 شهر سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، جعفر جندقی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان عصر روز گذشته، 5 مردادماه در جمع خبرنگاران بر لزوم همکاری بیشتر مردم در واکسیناسیون تأکید کرد و گفت: اگر واکسیناسیون تا همین حد نیز انجام نشده بود امروز، آمار مرگ و میر ناشی از کرونا بسیار بالا بود.

‌وی با اشاره به اینکه ‌ ویروس نوع دلتا بسیار مسری و خطرناک است  اظهار کرد: علی‌رغم آنکه رکورد شناسایی و تست مثبت کرونا در سطح کشور در روز گذشته زده شد اما خوشبختانه به علت واکسیناسیون، آمار مرگ و میر به نسبت میزان شناسایی شده، رقم پایینی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان ادامه داد: واکسیناسیون با سرعت بالا در حال انجام است که در این راستا خوشبختانه هیچ دغدغه‌ای از نظر تأمین واکسن در حال حاضر در گروه‌های تعیین شده نداریم.

جندقی با بیان اینکه بیش از ۲۴ هزار نفر از مردم استان در حوزه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان، به صورت سرپایی شناسایی و درمان شده‌اند یادآور شد: تاکنون ۱۰ هزار و ۸۶۳ نفر با احتمال ویروس کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه‌های تحت‌پوشش بیمارستان‌های مراکز بهداشتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان مراجعه کردند که تست ۷۲۴۷ نفر از آنها مثبت بوده است.

به گفته وی ۶۶ هزار دوز واکسن در 6 شهرستان تحت پوشش این دانشگاه به واجدین شرایط تزریق شده که در نوبت اول واکسیناسیون در دانشگاه علوم پزشکی سمنان ۵۰ هزار نفر، دُز اول را دریافت کردند. همچنین تعداد ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر نیز دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند و مجموع ۶۶ هزار دوز واکسن تزریق شده است.

وی با اشاره به برخی مشکلات در بخش واکسیناسیون و از جمله عدم استقبال برخی از واکسیناسیون و ثبت‌نام آن یادآور شد: ثبت‌ تمام موارد کدهای واکسن، حفظ زنجیره سرما، کنترل عفونت‌، مکان تزریق و... از جمله مواردی است که موجب سختی انجام واکسیناسیون شده است.

جندقی خواستار همکاری بیشتر مردم با دست‌اندرکاران بهداشت و درمان در استان شد و افزود: از واجدین شرایط گروه‌های سنی مشخص شده می‌خواهیم جهت تزریق واکسن در سامانه واکسن ثبت‌نام کنند. علی‌رغم ظرفیت‌سازی انجام شده برای تزریق واکسن، برخی گروه‌های سنی همکاری لازم را به‌منظور ثبت‌نام در سامانه واکسیناسیون ندارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان واکسیناسیون را  تنها راه شناخته‌ شده فعلی برای مقابله با بیماری کرونا دانست و گفت: توصیه ما به عموم شهروندان این است که در نوبت خود به واکسیناسیون مبادرت کنند.

وی از جاماندگان واجد شرایط سنی تزریق واکسن در استان سمنان، خواست تا هر چه سریع‌تر در سامانه واکسن ثبت‌نام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان با اشاره به عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی بخش مهمی از اصناف و بازاریان از وزارت صمت خواست با جدیت پیگیر اعمال محدودیت‌های کرونایی در کسبه و اصناف باشد.

وی با بیان اینکه متأسفانه دو سوم شهرهای کشور هم‌اکنون در وضعیت قرمز قرار گرفتند به خطر بالای انوع جهش‌یافته کروناویروس اشاره کرد و گفت: ویروس نوع دلتا متأسفانه جوانان را درگیر می‌کند و این در حالی است که برخی جوانان در رعایت پروتکل‌ها و زدن‌ماسک، همکاری خیلی خوبی ندارند.

جندقی با بیان اینکه تاب‌آوری‌ها برای رعایت پروتکل‌ها به سطح بسیار پایینی، تنزل یافته افزود: متأسفانه پروتکل‌ها در محلات و مناطق مختلف به خوبی رعایت نمی‌شوند.

وی بر لزوم پرهیز از شکل‌گیری اجتماعات و دورهمی‌ها تأکید کرد و گفت: باید جلوی تجمعات را بگیریم و همه تفرجگاه‌ها و پارک‌ها در شهرهای قرمز تعطیل باشد.

این پزشک با انتقاد از اجرای برخی برنامه‌ها در شرایط کرونایی گفت: پیش از نوشتن هر طرح و برنامه‌ای درخواست می‌کنیم‌ ابتدا برنامه‌نویسان به مراکز آی‌سی‌یو و مراکز بهداشتی و درمانی کرونایی سری بزنند تا بیشتر متوجه آثار برنامه‌های خود باشند.

وی با اشاره به اثرات روانی ناشی از این بیماری از آمادگی برای ارائه مشاوه به مردم خبر داد و گفت: شماره ۴۰۳۰ «ندای مشاور» همواره آماده پاسخگویی به مردم در امور روانی مرتبط با کرونا است.

انتهای پیام
captcha