دانشگاه فنی و حرفه‌ای بهترین جایگاه برای انجام فعالیت‌های مهم خیرین است
کد خبر: 3987182
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶

دانشگاه فنی و حرفه‌ای بهترین جایگاه برای انجام فعالیت‌های مهم خیرین است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه این دانشگاه بهترین جایگاه برای انجام فعالیت‌های مهم خیرین است گفت: همه کسانی که در حوزه مهارت‌آموزی و اشتغال و کسب و کار فعالیت می‌کنند باید به گونه‌ای هدف‌گذاری کنند که میزان آمار اشتغال کشور بالا برود و خیرین به عنوان بانیان خیر می‌توانند در این راه نقش مهمی داشته باشند.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای بهترین جایگاه برای انجام فعالیت‌های مهم خیرین است

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌‌ای استان، حجت‌الاسلام محمدرضا بنیان‌جوادی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای شب گذشته 6 مرداد در وبینار نکوداشت هفته ملی مهارت با عنوان کارآفرینی، اظهار کرد: برای خیرین همین قدر کافی است که مقتدای آنها حضرت علی (ع) است که با توجه به سفره محقر و مختصر خود دست با سخاوتی داشتند و همواره در خیرات پیش قدم بودند.

وی با اشاره به اینکه در کسب و کار ابتدا از راه حلال باشد و دوم اینکه به حقوق شرعی خود عمل کند و سوم فن خود را به دیگران آموزش دهد گفت: همه کسانی که در حوزه مهارت‌آموزی و اشتغال و کسب و کار فعالیت می‌کنند باید به گونه‌ای هدف‌گذاری کنند که میزان آمار اشتغال کشور بالا برود و خیرین به عنوان بانیان خیر می‌توانند در این راه نقش مهمی داشته باشند.

حجت الاسلام بنیان‌جوادی با تاکید بر اینکه اگر در جامعه اشتغال وجود داشته باشد دستیابی به بقیه امور آسان خواهد شد یادآور شد: گره بسیاری از مشکلات مانند ازدواج و اختلافات خانوادگی باز خواهد شد و در این راه دانشگاه فنی و حرفه‌ای نقشی کلیدی بر عهده دارد و باید در جهت اشتغال و کارآفرینی مانند گذشته نقش پر رنگ و پرباری داشته باشد.

رضا نقدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان نیز بر اهمیت مهارت‌آموزی و نقش کلیدی مهارت‌آموزی در اشتغال اشاره کرد و افزود: مهارت‌آموزی تا تبدیل به گفتمان ملی نشود، راه به جایی نخواهد برد و وظیفه همه ما که توفیق خدمت در حوزه مهارت‌آموزی را داریم تبدیل مهارت‌آموزی به گفتمان ملی است.

وی شروع گفتمان ملی مهارت آموزی را از دبستان و سپس دبیرستان‌ها دانست و گفت : باید دانش‌آموزان را به سوی مهارت‌آموزی و مشاغل فنی و حرفه‌ای سوق دهیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان متذکر شد: در کشورهای توسعه یافته پنجاه درصد از دانش‌آموختگان جذب دانشگاه‌های مهارتی می‌شوند که در این راستا در صورتی که در کشور ما هم اکنون این رقم سیزده درصد است که باید در جهت افزایش این درصد فرهنگ‌سازی گسترده در سطح جامعه صورت پذیرد .

نقدی با بیان اینکه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای شصت و چهار درصد از فارغ‌التحصیلان به دلایل تحصیل در هنرستان و کاردانش و فنی بودن اساتید جذب بازار کار می‌شوند افزود: برگزاری هفتاد درصدی کلاس‌های آموزشی در کارگاهها و آزمایشگاهها و توقع پایین و روحیه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان نیز موجب جذب این افراد به بازار کار می شود که این نقطه قوت دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت : دانشگاه فنی و حرفه‌ای بهترین جایگاه برای انجام فعالیت‌های مهم خیرین است که در این راستا فرهنگ کار و کارآفرینی باید در سرلوحه کار قرار گیرد و در دین اسلام سفارش شده که علم باید نافع باشد و دانشگاه فنی و حرفه‌ای از جمله دانشگاههایی است که آموزش علوم در آن نافع است.

 

انتهای پیام
captcha