محرم فرصت مناسبی برای انسان‌شناسی و خودشناسی است
کد خبر: 3989918
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶

محرم فرصت مناسبی برای انسان‌شناسی و خودشناسی است

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام حسین(ع) الگوی بارز خدمت رسانی به اسلام هستند، گفت: محرم فرصت خوبی برای انسان شناسی و خودشناسی است.

محرم فرصت مناسبی برای انسان‌شناسی و خودشناسی است

به گزارش ایکنا از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، امام جمعه سابق این شهر شب گذشته 19 مرداددر مراسم افتتاح دفتر نمایندگی مردم سمنان در مجلس خبرگان رهبری در امامزاده یحیی (ع) سمنان، با بیان اینکه مؤمنان باید منشأ خدمت به اسلام باشند، گفت: امام حسین (ع) الگوی بارز خدمت‌رسانی به اسلام هستند.

وی با بیان اینکه همه ما باید با تاسی از آن امام بزرگ به اسلام خدمت کنیم، افزود: خدمت به اسلام بود که اسلام را امروز زنده نگاه داشته است.

آیت‌الله شاهچراغی با تاکید بر اینکه هیچ عبادت و مدالی بهتر از خدمت به مردم و خانواده‌های معظم شهدای استان نیست، یادآور شد: خدمت‌گزاران به اسلام و مسلمانان همیشه در طول تاریخ زنده یاد و زنده نام هستند.

وی ادامه داد: ارادت ما به اهل بیت (ع) به خصوص سالار شهیدان نباید به این ایام ختم شود در واقع ما زندگی و مرگمان هم باید حسینی باشد تا در روز قیامت امام حسین (ع) شفیع ما محسوب شوند.

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه محرم فرصت خوبی برای انسان‌شناسی و خودشناسی است و باید از آن به خوبی بهره برد، متذکر شد: در کنار ارادت به اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) در واقع ما باید معرفت‌شناسی امام حسین (ع) را نیز به دست آوریم تا توشه راهمان باشد لذا از این منظور است که می‌گوئیم معرفت حسینی در کنار عزاداری باشد.

انتهای پیام
captcha