تحصیل ۴۰ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد
کد خبر: 3993438
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵

تحصیل ۴۰ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد

معاون بین‌الملل امور دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هم‌اکنون ۴۰ هزار دانشجو در واحد‌های بین‌الملل دانشگاه آزاد در حال تحصیل بوده که از این تعداد ۳۰ هزار نفر مقیم کشور و ۱۰ هزار نفر به صورت مجازی هستند.

ارسالی| تحصیل 40 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه آزادبه گزارش ایکنا از آذربلایجان غربی، علاءالدین بروجردی، معاون بین‌الملل امور دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد اسلامی، 5 شهریورماه در آیین تبدیل وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد به واحد بین‌الملل اظهار کرد: در سال‌های اخیر تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد کاهش پیدا کرده و در حال حاضر یک میلیون نفر در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند در حالی که این رقم در گذشته نزدیک به یک میلیون و 800 هزار نفر بوده است.

وی افزود: یکی از برنامه‌ها این دانشگاه برای جبران کاهش دانشجویان داخلی جذب دانشجویان خارجی است تا از این طریق سهم ایران از پنج میلیون دانشجوی خارجی در کشورهای مختلف افزایش پیدا کند.

معاون بین‌الملل امور دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: هم‌اکنون 40 هزار دانشجو در واحدهای بین‌الملل دانشگاه آزاد در حال تحصیل بوده که از این تعداد 30 هزار نفر مقیم کشور بوده و 10 هزار نفر به صورت مجازی هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد واحدهای بین‌الملل دانشگاه آزاد در حال حاضر 60 مورد است، ادامه داد: در نظر است در سال‌های آینده با افزایش تعداد این واحدها تعداد جذب دانشجویان خارجی این دانشگاه دو برابر شود.

 بروجردی با بیان اینکه 40 درصد از ظرفیت آموزش عالی کشور در دانشگاه آزاد قرار دارد، تصریح کرد: دانشگاه آزاد از نظز تجهیزات و سطح علمی ظرفیت بالایی دارد که همین می‌تواند یک ویژگی مثبت برای جذب دانشجویان خارجی باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد در سطحی است که می‌توان با همکاری بخش خصوصی از این ظرفیت برای درآمدزایی استفاده کرد.

 

انتهای پیام
captcha