پاسداری از موقوفات نیازمند رفع موانع مستندسازی اراضی وقفی است
کد خبر: 3994446
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

پاسداری از موقوفات نیازمند رفع موانع مستندسازی اراضی وقفی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به اهمیت مستندسازی اراضی وقفی، پاسداری همه‌جانبه از موقوفات و نیل به اهداف عالیه سنت حسنه وقف را مستلزم این کار دانست.

به گزارش ایکنا از فارس، نشست مشترک جمعی از مسئولان اداره‌ کل ثبت اسناد فارس با مدیرکل اوقاف این استان امروز، 10 شهریورماه با هدف سرعت بخشی به تثبیت مالکیت موقوفات در شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به اهمیت حفظ سنت حسنه وقف گفت: پاسداری همه جانبه از موقوفات و نیل به اهداف عالیه سنت حسنه وقف مستلزم همگامی ادارات مرتبط، رفع موانع و تسریع در مستندسازی املاک و اراضی وقفی است.

وی ضمن قدردانی از مجموعه ثبتی استان فارس به دلیل تعامل مطلوب با ادارات اوقاف این امر را منبعث از تعهد و مسؤلیت‌پذیری آنان دانست.

این نشست با حضور کارشناس اداره امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کارشناسان اداره کل ثبت فارس و رؤسای ادارات ثبتی مناطق پنج گانه شیراز در دفتر مدیرکل اوقاف و امور خیریه این استان برگزار شد.

در این نشست که به منظور بازبینی میزان پیشرفت امور فی‌مابین از جمله سرعت‌بخشی به فرایند مستند سازی موقوفات، احصای معضلات موجود و ارائه راهکار برطرف کردن موانع با هدف صدور اسناد مالکیت اراضی و املاک وقفی صورت پذیرفت، حاضران به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام
captcha