بهره‌مندی زنان سرپرست خانوار کمیته امداد آذربایجان‌غربی از خدمات بیمه
کد خبر: 3995287
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴

بهره‌مندی زنان سرپرست خانوار کمیته امداد آذربایجان‌غربی از خدمات بیمه

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان‌غربی، گفت: ۱۵۰۹ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان‌غربی از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند.

ارسالی امروز ا بهره‌مندی زنان سرپرست خانوار کمیته امداد آذربایجان‌غربی از خدمات بیمه تامین اجتماعیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، مهدی سهیلی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان‌غربی، 14  شهریوررماه، در گفت‌وگو با اصحاب رسانه، اظهار کرد: از 1509 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان‌غربی از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند.

وی افزود: این طرح در راستای توانمند سازی خانواده‌ها و به منظور حمایت همه جانبه و تامین آتیه مناسب برای زنان سرپرست خانوار کمیته امداد صورت می‌پذیرد.

معاون حمایت و سلامت  خانواده کمیته امداد آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در این طرح زنان سرپرست خانوار پس از رسیدن به سن 55 سالگی و با پرداخت حداقل 10 سال پرداخت حق بیمه از مزایای بازنشستگی، مستمری بگیری و ... بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر زنان سرپرست خانوار شهری، سرپرستان خانوار ساکن در روستاها نیز از طرح بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر نیز شامل این طرح هستند.

سهیلی بیان کرد: برای پرداخت حق بیمه‌ی اجتماعی زنان سرپرست خانوار از ابتدای سال جاری افزون بر 10 میلیارد 658 میلیون ریال هزینه شده و هدف از اجرای برنامه بیمه‌های اجتماعی، اجرای صحیح قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر سرمایه‌گذاری در جهت توانمندسازی مددجویان تحت پوشش و تأمین پشتوانه اقتصادی برای این خانواده‌ها که منتج به خروج پایدار از تحت حمایت امداد خواهد بود.

انتهای پیام
captcha