واکسینه شدن 7 هزار معلم سمنانی
کد خبر: 3995755
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

واکسینه شدن 7 هزار معلم سمنانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، با اشاره به ابلاغ دستورالعمل واکسیناسیون معلمان در برابر بیماری کرونا گفت: هفت هزار معلم در شهرستان‌های تابعه دانشگاه واکسینه شده‌اند.

واکسینه شدن 7 هزار معلم سمنانی

به گزارش ایکنا از سمنان، نوید دانایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، عصر روز گذشته 15 شهریور در نشست شورای آموزش و پرورش در استانداری با بیان اینکه واکسیناسیون معلمان به ما ابلاغ شد و مراکز واکسیناسیون مشخص شده افزود:  هفت هزار نفر از معلمان تاکنون واکسینه شدند.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های تابعه دانشگاه طی این هفته واکسن به میزان کافی اختصاص داده شده و محدودیتی برای تزریق دُز دوم واکسن برای معلمان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برای معلمانی که تاکنون واکسن نزدند نیز آمادگی داریم تا در اولین فرصت تزریق واکسن برای آنها صورت گیرد، متذکر شد: نگرانی‌هایی در خصوص ورود احتمالی سوی جدید کرونا به کشور و استان وجود دارد که در بحث بازگشایی مدارس نیز این نگرانی سرایت پیدا خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به واکسیناسیون دانش‌آموزان و با بیان اینکه هیچ واکسنی در دنیا تأیید شده زیر ۱۲ سال را ندارد و حتی تاییدیه زیر ۱۸ سال نیز برای تعداد محدودی از واکسن‌های موجود در دنیا است، متذکر شد: ابتلاء دانش‌آموزان در مدارس از نگرانی‌های والدین است و این مهم موجب چرخش ویروس در بین سایر افراد خانواده و جامعه خواهد شد.

به گفته دانایی؛ لازم است تا رعایت پروتکل‌ها در مدارس به صورت جدی اعمال و نظارت شود و لازم است تا زیرساخت‌ها در بحث بازگشایی مدارس در شرایط فعلی و همه‌گیری ویروس کرونا، اندیشیده و تأمین شود.

دانایی با بیان اینکه در بحث رانندگان و سرویس مدارس، تعداد زیادی از این افراد در بحث حمل و نقل عمومی واکسن زدند و اگر فردی از رانندگان و سرویس مدارس واکسن دریافت نکردند، آمادگی داریم تا نسبت به تزریق واکسن این افراد اقدام کنیم، یادآور شد: واکسیناسیون برای خانم‌های باردار و شیرده اجباری است و فراخوان برای انجام واکسیناسیون صورت گرفته که خواهشمندیم در این خصوص توجه جدی صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha