۹۲.۸ درصد جمعیت آذربایجان غربی باسواد هستند
کد خبر: 3996338
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹

۹۲.۸ درصد جمعیت آذربایجان غربی باسواد هستند

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: طبق آخرین سرشماری که در سال ۹۵ انجام شد در سطح استان نرخ باسوادی ۹۰.۷ درصد بود که در سال ۹۸ این آمار به ۹۲.۸ درصد رسید.

ارسالی|۹۲.۸ درصد جمعیت آذربایجان غربی باسواد هستندبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، مهین منافی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، ۱۸ شهریور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طبق آخرین سرشماری که در سال ۹۵ انجام شد در سطح استان نرخ باسوادی ۹۰.۷ درصد بود که در سال ۹۸ این آمار به ۹۲.۸ درصد رسید.

وی افزود: در میان شهرستان‌های استان نقده با ۹۳.۳ درصد نرخ باسوادی رتبه نخست استان را از نظر تعداد بالای افراد باسواد داشته و در مقابل اشنویه با نرخ باسوادی ۸۱.۷ درصد کمترین تعداد باسواد در بین افراد ۱۰ تا ۴۹ ساله را دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: براساس آمار تفکیک بین زنان و مردان در سطح استان نرخ باسوادی مردان ۸.۸ درصد بیشتر از مردان است.

وی عنوان کرد: در بین گروه‌های سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله ۸۹۳ هزار و ۱۱۰ نفر بانوان استان باسواد هستند و نرخ سواد در میان زنان شهری ۹۱ درصد و در میان زنان روستایی برابر با ۷۶.۸ است.

منافی گفت: در میان مردان استان نیز تعداد افراد باسواد برابر با یک میلیون و ۴۷۳ هزار نفر بوده که نرخ باسوادی در میان مردان شهری ۹۶.۷۴ و در میان مردان روستایی برابر با ۹۱.۸۴ درصد است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان در کلاس‌های سوادآموزی را با ۹۰ درصد بانوان تشکیل می‌دهند و امید است با یادگیری علم و دانش در بین آنها نرخ سواد بین بانوان استان نیز افزایش چشمگیری پیدا کند.

انتهای پیام
captcha