قدرت اثرگذاری کنگره عظیم اربعین حسینی در همگرایی دنیای اسلام
کد خبر: 3996934
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران مطرح کرد؛

قدرت اثرگذاری کنگره عظیم اربعین حسینی در همگرایی دنیای اسلام

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به قدرت نرم مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی، گفت: کنگره عظیم اربعین حسینی بزرگترین اجتماع جامعه بشری است که در روز اربعین می‌تواند در همگرایی دنیای اسلام بسیار اثرگذار باشد.

قدرت اثرگذاری کنگره عظیم اربعین حسینی در همگرایی دنیای اسلامبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام ناصرشکریان امیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان صبح امروز 21 شهریورماه در سومین جلسه قرارگاه ستاد عملیات اربعین حسینی مازندران، ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت رقیه(س) اظهار کرد: پیاده‌روی میلیونی اربعین حسینی نشانه قدرت اسلام و تشیع در عصر کنونی است و جاذبه مغناطیسی حضرت سیدالشهدا(ع) تمامی مرز‌ها را در نوردیده است.

وی در ادامه با اشاره به خیزش عظیم و چندین میلیونی عاشقان و ارادتمندان به ساحت نورانی حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) از اقصی نقاط جهان اعم از شیعه و سنی و دیگر ادیان الهی، افزود: این کنگره عظیم و میلیونی بزرگترین مراسم مذهبی جهان است که قدرت نرم جوامع اسلامی به ویژه شیعیان را به رخ جهانیان می‌کشاند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به پیام روشن این کنگره عظیم مسلمانان و تاثیر این حرکت عظیم در همگرایی دنیای اسلام، تصریح کرد: مهم‌ترین درس و عبرت حرکت خونین حضرت سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا و واقعه کربلا دفاع از ارزش‌های اسلامی و انسانی است و راز ماندگاری این نهضت، ایستادگی در مبانی و اصول اسلامی و الهی است.

شکریان امیری با اشاره به پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی، تاکید کرد: اربعین حسینی خود یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش و گسترش تشیع در سال‌های اخیر بوده و حضور همه مسلمانان به ویژه شیعیان جهان از اقصی نقاط جهان موجب اقتدار شیعیان و دنیای اسلام خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آثار بسیار ارزشمند این حرکت عظیم و تحول آفرین آن در جهان، گفت: همه دشمنان اسلام و برخی کشور‌ها و دولت‌های مرتجع منطقه با شبکه‌های رسانه‌ای به دنبال کمرنگ جلوه دادن این حرکت عظیم هستند، اما خیزش چندین میلیونی همه عاشقان و ارادتمندان به راه نورانی حضرت سیدالشهدا(ع) در روز اربعین حسینی چشم حیرت جهانیان را به خود خیره کرده است.

مسئول ستاد برگزاری مراسمات محرم و صفر مازندران در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی و مراسمات دهه آخر صفر، بیان کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی هر سال ابعاد بین‌المللی گسترده‌تری پیدا خواهد کرد و همه ملت‌های مظلوم، مسلمان و آزادی‌خواه جهان از همه ملیت‌ها و ادیان در این کنگره عظیم شرکت می‌کنند و روز به روز به این عشق و دلدادگی شرکت می‌کنند و قطعا این گفتمان به یک گفتمان جهانی مبدل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha