بدون عجله و قضاوت‌های زودهنگام به دولت فرصت فعالیت دهیم
کد خبر: 3996978
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳

بدون عجله و قضاوت‌های زودهنگام به دولت فرصت فعالیت دهیم

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی مایل هستند که در ابتدای کار دولت، پشیمانی، نارضایتی و ناامیدی میان مردم ایجاد کنند، گفت: باید به دولت و ظرفیت‌های تصمیم‌ساز بدون عجله و قضاوت زودهنگام فرصت دهیم تا نیروهای شایسته و توانمند را استفاده کنند.

به گزارش ایکنا از فارس، ابراهیم عزیزی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی امروز، 21 شهریورماه در جمع اعضای ستاد حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در شیراز بر اهمیت به‌کارگیری نیروهای شایسته و توانمند در بدنه دولت تأکید کرد و گفت: برای رفع مشکلات باید به دولت و ظرفیت‌های تصمیم‌ساز بدون عجله و قضاوت زودهنگام فرصت دهیم تا نیروهای شایسته و توانمند را استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین وظیفه جریان‌های انقلابی امروز همکاری، حمایت و پشتیبانی از دولت سیزدهم است، تصریح کرد: به همه اهداف انقلاب با تلاش و کوشش خواهیم رسید، اما باید هوشیار بود که در عین حال که شعار وحدت می‌دهیم، خودمان عامل تفرقه نشویم ضمن اینکه دولت نیز باید تلاش کند از جریان انقلابی حداکثر استفاده را ببرد و خود را بی‌نیاز از این جریان نداند.

عزیزی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد نارضایتی و ناامیدی در مردم، افزود: برخی مایل هستند در همین ابتدای کار پشیمانی، نارضایتی و ناامیدی ایجاد کنند و در پازل دشمن حرکت کنند. لذا، باید دقت کرد بحث‌های جناحی و سیاسی و درونی ما را از اهداف بزرگ باز ندارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا امکان به‌کارگیری نیروهای غیربومی در پست‌های مدیریتی فارس وجود دارد، گفت: بهتر است به جای تکیه بر نام افراد و مصادیق بر روی توانمندی‌ها تکیه کنیم و ضرورتی هم ندارد که همه نیروهای انسانی خارج از استان را به داخل استان بیاوریم چراکه آن‌ها در همان محلی که خدمت می‌کنند، یک ظرفیت برای فارس محسوب می‌شوند.

عزیزی ادامه داد: معتقدم تجمیع تمام نیروهای انسانی در استان فارس معقول نیست، اما اینکه باید نیروی انسانی کارآمد را به‌کار گرفت، حرف درستی است. لذا، نیاز است که یک بانک اطلاعاتی شکل گیرد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت جذب سرمایه‌ها در استان تأکید کرد و افزود: امروز باید به این سؤال بپردازیم که چرا صدها نفر از سرمایه‌گذاران بزرگ و کسانی که منشأ تحولات عظیم اقتصادی بودند، از استان فارس رفته‌اند؛ مسئله مهم استان همین است.

وی با بیان اینکه بازگرداندان این سرمایه‌گذاران یعنی رونق اشتغال و مقابله با بیکاری که مشکل نخست این روزهای کشور است، گفت: متأسفانه به دلایل مختلف و سوءمدیریت‌ها، در طول سال‌های گذشته منابع و توانمندی‌ها از استان فارس به استان‌های دیگر رفته است، به‌طوری که برخی سرمایه‌گذاران استان فارس که در بعضی صنایع حرف اول را در کشور می‌زنند، امروز در استان‌های دیگر سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

عزیزی خواستار داشتن دید وسیع و عمیق برای اهداف توسعه‌ای استان شد و بیان کرد: باید منطبق بر سند آمایش استان حرکت کرد و در این راستا همه مسائل استان را باید با هم دید نه اینکه برویم دنبال آب، آن وقت صنعت نداشته باشیم یا برعکس لذا نیاز به یک حرکت هوشمندانه است.

انتهای پیام
captcha