تزریق ۲۱۵هزار دوز واکسن در سمنان
کد خبر: 3997187
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰

تزریق ۲۱۵هزار دوز واکسن در سمنان

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص واکسیناسیون در شهرستان های شش گانه تحت پوشش دانشگاه گفت: تاکنون افزون بر ۲۱۵هزار دوز واکسن در مناطق تحت پوشش دانشگاه تزریق شده و واکسیناسیون مابقی شهروندان با سرعت مناسبی در حال انجام است.

تزریق ۲۱۵هزار دوز واکسن در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان امروز 22 شهریور در گفت وگو جمع خبرنگاران گفت: در شبانه‌روز گذشته ۳۸ بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند.

وی با بیان اینکه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۴۰ هزار و 495 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌اند گفت: طی 24 ساعت گذشته و از ۲۰ الی ۲۱ شهریور ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 38 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر اینکه بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ۹ هزار و 247 نفر رسیده یادآور شد: علاوه بر این ۳۱ هزار و 248 بیمار نیز در شهرستانهای تحت پوشش این دانشگاه به صورت سرپایی شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: در همین مدت خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به 8050 نفر رسید.

وی در خصوص واکسیناسیون در شهرستانهای شش‌گانه تحت پوشش دانشگاه گفت: تاکنون افزون بر ۲۱۵هزار دوز واکسن در مناطق تحت پوشش دانشگاه تزریق شده و واکسیناسیون مابقی شهروندان با سرعت مناسبی در حال انجام است.

دانایی با ابراز خرسندی از سرعت واکسیناسیون در استان افزود: خوشبختانه محموله واکسن تحویلی به استان به موقع انجام و مشکلی بابت تزریق واکسن در شهرستانهای استان وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از واکسنهای برکت، آسترازنکا و سینوفارم به عنوان واکسن‌های موجود در مراکز واکسیناسیون کووید19 فعال در مناطق تحت پوشش دانشگاه نام برد و گفت: در حال حاضر ثبت نام و واکسیناسیون متولدین ۵۸ و ماقبل آن در استان در حال انجام است.

انتهای پیام
captcha