بالاترین سرمایه نیروی انتظامی اعتماد مردم است
کد خبر: 4003351
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷

بالاترین سرمایه نیروی انتظامی اعتماد مردم است

استاندار سمنان گفت: بالاترین سرمایه نیروی انتظامی اعتماد مردم است که نتیجه وحدت، همدلی و انسجام بین کارکنان نیروهای مسلح است.

بالاترین سرمایه نیروی انتظامی اعتماد مردم است

به گزارش ایکنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان، امروز، 17 مهرماه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان که به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، با بیان اینکه امنیت پایدار در استان وجود دارد گفت: بالاترین سرمایه نیروی انتظامی اعتماد مردم است که نتیجه وحدت، همدلی و انسجام بین کارکنان نیروهای مسلح است.

وی با تأکید بر اینکه شهادت‌طلبی نیروهای مسلح دلیل هراس دشمنان است، افزود:  بالاترین سرمایه نظام اسلامی ایران امنیت آن است که با وجود هم‌مرزی با ناامن‌ترین کشورها امن‌ترین مرزها را به همت نیروهای مسلح و شهادت طلب داریم.

هاشمی متذکر شد: درستکاری، امانتداری، اقتدار، خدمت به مردم، اخلاق‌مداری و دفاع از ارزش‌های انقلاب از ویژگی‌های برتر نیروهای مسلح است.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی با قانون مداری به دنبال تامین امنیت و آرامش جامعه است یادآور شد: در این مسیر با خودارزیابی، همسویی با پیشرفت‌های علمی و رعایت اصل اساسی مردمی بودن در شناسایی و پیشگیری و ارزیابی وقایع و جرایم عمل کند.

هاشمی ادامه داد: در استان با حضور مردم آگاه و نیروهای تلاشگر مسلح دغدغه‌های امنیتی وجود ندارد و استان دارای امنیت پایدار است.

پلیس هوشمند؛ امنیت پایدار

عبدالله حسنی، فرمانده انتظامی استان نیز با بیان اینکه شعار هفته نیروی انتظامی امسال «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» است یادآور شد: هوشمندسازی پلیس با به‌کارگیری نیروهای توانمند و نیز استفاده از امکانات و ابزارهای هوشمند محقق می‌شود.

به گفته وی به‌کارگیری نیروهای مجرب و توانمند و استفاده از ابزارهای هوشمند لازمه هوشمندسازی پلیس است که در این راستا تجهیزات لازم برای هوشمندسازی نیروهای انتظامی در شهرستان‌های سمنان، دامغان و شاهرود فراهم شده و اقدامات لازم در حال انجام است.

حسنی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته ۵۱۲ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار شد، اظهار کرد: ۴۷ درصد درخواست‌ها با حضور نیروها عملیاتی شد و ۴۲ درصد تماس‌ها نیز با ارائه خدمات تلفنی و راهنمایی‌های لازم از سوی نیروهای پلیس به سرانجام رسید.

وی استفاده از توانایی و آمادگی نیروهای یگان تکاور استان برای انجام مأموریت در زمینه‌های مبارزه با قاچاق کالا و مبارزه با مواد مخدر را از مهمترین اقدامات نیروی انتظامی استان در سال گذشته برشمرد و افزود: آمار عملکرد پلیس استان در سال گذشته با کشف ۱۴ تن و ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر، دستگیری ۵۷ باند مواد مخدر، کشف ۹ هزار سرقت و کاهش ۷ درصدی تصادفات، نشان از تلاش‌های شبانه روزی نیروها است.

گفتنی است در این مراسم از کارکنان برتر، خانواده شهدا و تنی چند از بازنشستگان نیروهای مسلح استان تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha