فعالیت 56 درصد از واحدهای صنعتی در سمنان
کد خبر: 4006110
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴

فعالیت 56 درصد از واحدهای صنعتی در سمنان

استاندار سمنان با بیان اینکه ۱۴۷ واحد تعطیل تولیدی در استان وجود دارد، گفت: ۵۶ درصد از واحدهای صنعتی استان سمنان به صورت سه شیفت و با ۱۰۰ درصد ظرفیت خود فعال هستند.

فعالیت 56 درصد از واحدهای صنعتی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان، ظهر امروز 26 مهر در نشستی با فعالان اقتصادی استان سمنان در اتاق بازرگانی با بیان اینکه پیش از ارتقا، حفظ داشته‌های کنونی در زمنیه‌های اقتصادی و تولیدی حائز اهمیت است، گفت: برای پیشگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی فعال، برنامه ریزی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ۱۴۷ واحد تعطیل در استان سمنان وجود دارد که با تعطیلی این واحدها سه هزار و ۸۰۰ کارگر بیکار شدند یادآور شد: کارگری که ناگهان بیکار می‌شود، آسیب‌های بیشتری نسبت به کسی که از ابتدا بیکار بوده متحمل می‌شود زیرا برای زندگی خود برنامه‌ریزی‌هایی مبنی بر شغل و درآمد خود داشته که اکنون از بین رفته است در نتیجه باید کاری در این زمینه صورت داد.

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه در حال حاضر تنها ۵۶ درصد از واحدهای صنعتی استان سمنان به صورت سه شیفت و با ۱۰۰ درصد ظرفیت خود فعال هستند، افزود: با رونق واحدهای صنعتی، آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد و طلاق کاهش می‌یابد زیرا بسیاری از این آسیب‌ها بر اثر فقر ایجاد می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه مهمترین معضل کنونی استان سمنان کم آبی است که دامن صنایع را نیز گرفته و استفاده صنایع از پساب تصفیه شده در شرایط کنونی کارگشا است، گفت: ۴۶ واحد صنعتی در تملک بانک قرار دارد که از این تعداد، ۲۴ واحد در تملک بانک‌های خارج از استان است که حل مشکل آن‌ها تلاش بیشتری می‌طلبد.

انتهای پیام
captcha