«بچه‌های مسجد»؛ سامانه‌ای برای شناسایی ظرفیت کانون‌های فرهنگی مساجد
کد خبر: 4006344
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵

«بچه‌های مسجد»؛ سامانه‌ای برای شناسایی ظرفیت کانون‌های فرهنگی مساجد

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، گفت: سامانه «بچه‌های مسجد» سامانه ثبت اطلاعات کانون‌ها و فرصتی برای شناسایی بهتر و بیشتر ظرفیت‌ها است.

سامانه «بچه‌های مسجد» جهت شناسایی ظرفیت کانون‌های فرهنگی مساجد است

به گزارش ایکنا از سمنان، مرتضی طاهریان، معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور، امروز، 27 مهرماه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، از ثبت اطلاعات کانون‌های مساجد به صورت منظم در سامانه «بچه‌های مسجد» خبر داد و افزود: در سامانه بچه‌های مسجد اطلاعات کانون‌ها به‌طور منظم ثبت شده که امید است در سال ۱۴۰۰ ظرفیت‌ها بهتر شناسایی شود.

طاهریان ادامه داد: در سال‌های اخیر رویداد ملی فهما در کانون‌ها در حال اجراست که هدف از این رویداد معرفی ظرفیت‌های مساجد کشور است که در این راستا فعالیت‌ها در حوزه‌های فرهنگ، هنر و فضای مجازی در قالب ۱۲ رواق صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه سومین رویداد فهما امسال در حال برگزاری است، متذکر شد: امیدواریم که کانون‌های مساجد استان امسال نیز بتوانند جایگاه خوبی در کشور کسب کنند. انتظار است در استان‌های مختلف توجه به کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خاص‌تر باشد.

فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز ضمن تقدیر از فعالیت بچه‌های مسجد در حوزه فرهنگ و هنر، اظهار کرد: کار در کانون‌های مساجد فعالیتی دینی، فرهنگی و هنری است و جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه در استان طرح خوبی با کانون‌های مساجد در حوزه روستایی آغاز شده است، گفت: در این طرح در ۲۰ منطقه روستایی و شهرهای کوچک با ارائه طرح و برنامه بومی از سوی روستا و شهرهای تحت پوشش، برنامه‌های مختلفی اجرا خواهد شد.

به گفته وی در این طرح تلاش شده با انتخاب کانون‌های مساجد فعال از آن به عنوان یک پایگاه منتخب فرهنگی هنری استفاده شود که بر این اساس برای اجرای این طرح با نهادهای مختلف هماهنگی صورت گرفته تا بیشتر از این طرح حمایت شود و جشنواره روستایی با عنوان «به توان مردم» برگزار شود.

فلاح در پایان افزود: در استان سمنان بیش از ۲۶۰ کانون فرهنگی هنری شهری و روستایی فعالیت دارد.

انتهای پیام
captcha