شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی با محوریت سیره نبوی
کد خبر: 4007263
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹

شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی با محوریت سیره نبوی

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به ضرورت وحدت و یکپارچگی امت اسلام برابر تهدید‌ها، گفت: نخبگان، اندیشمندان و امت اسلام باید برای تشکیل و تحقق تمدن نوین اسلامی حول محور تعالیم نبی اسلام(ص) وحدت داشته باشند.

شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی حول محور نبی مکرم اسلام(ص)به گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز، اول آبان‌ماه با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و ولادت نبی معظم و مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و ولادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام جعفرصادق(ع)، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نبی معظم و مکرم اسلام حضرت محمد(ص) بعد از پیدایش اسلام و امت اسلامی، پرهیز از تفرقه و دودستگی بود و بار‌ها هم خداوند متعال در قرآن کریم به آن اشاره داشته است.

وی با اشاره به اهمیت وحدت و تقریب مذاهب در عصر کنونی، افزود: توافق و تفاهم بین امت‌های اسلامی حول محور نبی مکرم و معظم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) می‌تواند در تشکیل و تحقق تمدن نوین اسلامی بسیار اثرگذار باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان و مستکبران عالم در راستای ایجاد تفرقه و دودستگی بین امت اسلامی، تصریح کرد: سال‌هاست جبهه استکبار به سرکردگی دولت آمریکا و برخی ایادی آن در منطقه به دنبال ایجاد نفاق و تفرقه بین امت‌ها و دولت‌های اسلامی هستند و با ایجاد اختلاف بین امت اسلامی درصدد ضربه زدن به غرور ملی و مذهبی امت‌های اسلامی، می‌خواهند از این شرایط برای منافع خود بهره‌برداری کنند.

شکریان‌امیری وحدت امت اسلامی را امری ضروری برای شکل‌گیری و تحقق تمدن نوین اسلامی دانست و تأکید کرد: امروز همبستگی نخبگان و اندیشمندان و متفکران جهان اسلام در راستای وحدت و یکپارچگی دنیای اسلام ضروری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به وعده حتمی و اجتناب‌ناپذیر خداوند درباره شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی، اظهار کرد: وقوع انقلاب اسلامی یکی از مقدمات و نشانه‌های شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است و امروز هم انقلاب اسلامی پرچم‌دار وحدت و مبارزه با جریان‌های استکباری است و جبهه مقاومت هم یکی از مهم‌ترین اقدامات جمهوری اسلامی برای مبارزه با جریان‌های استکباری در منطقه و جهان است.

وی در پایان با بیان اینکه تنها راه پیشرفت امت اسلامی و جهان اسلام وحدت و همگرایی است، افزود: مسلمانان باید با وحدت حول مشترکات به‌ویژه حول محور سیره نبی مکرم اسلام(ص) و قرآن کریم از تفرقه و اختلاف پرهیز کنند.

انتهای پیام
captcha