بستری شدن ۲۱ بیمار کرونا در سمنان
کد خبر: 4008187
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱

بستری شدن ۲۱ بیمار کرونا در سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان درباره آخرین آمار کرونا گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و با بیماریابی فعال، ۲۱ بیمار تست مثبت در مجموعه تحت پوشش دانشگاه بستری شدند.

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنانبه گزارش ایکنا از سمنان، نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، امروز، 4 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان‌های تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۴۶ هزار و ۳۰۷ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی قطعی در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان شناسایی شده‌اند.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون به ۱۰ هزار و ۱۸۳ نفر از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان بستری شدند که در این راستا ۳۶ هزار و ۱۲۴ بیمار نیز در همین بازه زمانی و مکانی، به صورت سرپایی شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان با تأکید بر اینکه همچنان بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های دانشگاه بستری می‌شوند، اظهار کرد: موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید ۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان به ۹ هزار و ۲۲ نفر رسیده است.

دانایی با تأکید بر اینکه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین استفاده از ماسک و دوری از تجمعات اهمیت دارد، یادآور شد: بیش از ۸۳ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه حداقل یک دز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

به گفته وی در آخرین رنگ‌بندی اعلام شده سمنان و دامغان و گرمسار نارنجی و بقیه شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان زرد هستند. 

انتهای پیام
captcha